نرم‌افزار NetSpeed برای مشاهده‌ی سرعت دانلود و آپلود

تاریخچه‌ی طراحی و توسعه‌ی NetSpeed از اینجا شروع شد که مدت‌ها پیش در فکر پیدا کردن یک نرم‌افزار رایگان برای نمایش سرعت لحظه‌ای دانلود و آپلود برای ویندوز بودم ولی نرم‌افزار رایگان و سبک برای این کار پیدا نکردم. تا اینکه خودم برای این نیازمندی یک نرم‌افزار کوچک طراحی کردم که در ادامه‌ی آموزش ساخت آن به همراه سورس کد و نسخه‌ی نهایی را برای شما ارائه خواهم کرد.

دانلود نسخه‌ی نهایی نرم‌افزار NetSpeed به صورت فایل فشرده زیپ

Download

NetSpeed

(با حجم ۳ مگابایت و بدون نیاز به نصب، پس از Extract کل فایل‌ها در یک پوشه، فایل NetSpee.exe را اجرا نمایید)

همچنین توجه داشته باشید این نرم‌افزار بر اساس دات‌نت شماره‌ی 4.0 نوشته شده است. در صورتی که این نسخه از دات نت را ندارید از این لینک می‌توانید دانلود نمایید. (به‌زودی نسخه‌ی .Net Core این نرم‌افزار برای عدم نیاز به دات‌نت ۴ توسعه‌ داده خواهد شد)

از ویژگی‌های نرم‌افزار NetSpeed می‌توان به حجم کم نرم‌افزار در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه، عدم نیاز به نصب و استفاده‌ی کم از RAM می‌باشد.

همچنین همیشه بر روی صفحه‌ی شما در یک گوشه، سرعت دانلود و آپلود را همیشه می‌توانید به واحد KBPS مشاهده نمایید.

در صورتی که برنامه‌نویس هستید و می‌خواهید از کدهای منبع (Source Codes) این پروژه استفاده نمایید می‌توانید در اینجا از سایت گیت‌هاب دانلود نمایید.

در مورد کدنویسی هم بخواهم توضیح دهم یک پروژه‌ی WPF‌ هست که با کتابخانه‌های MaterialDesign ساخته شده و یک Window به صورت OnTop در ویندوز اجرا می‌نماید که مقدار داده‌های دانلود شده و ارسال شده را هر یک ثانیه ثبت می‌کند و با تغییر این‌ها به سرعت کنونی دانلود و آپلود شما پی می‌برد.

همچنین برای توسعه نیازمند پوشه‌ی Package در آدرس گیت‌هاب هستید…

این برنامه نیاز به دسترسی ادمین ندارد و دقیق‌ترین سرعت را در بین سایر الگوریتم‌ها داراست.

در صورتی که حس کردید جایی از کد نیاز به دوباره‌نویسی و بهبود دارد، خوشحال می‌شوم با pull request مرا یاری نمایید 🙂

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید