Bluetooth 4.0 در Windows 10

نسخه‌ی جدید Bluetooth 4.0 که جدیدا در بین دستگاه‌های ارتباطی معرفی شده است، دارای سرعت بالا و امکانات جالبی هست که ویندوز ۱۰ در آخرین به‌روزرسانی خود از آن گفته که پشتیبانی می‌کند.

در این مطلب ما آموزش می‌دهیم تا ببینید نسخه‌ی بلوتوث دستگاه شما چند هست و آیا ویندوز ۱۰ شما از آن پشتیبانی می‌کند یا نه؟

بلوتوث نسخه‌های مختلفی را در طول عمر خود معرفی کرده است که Bluetooth 4.0 یکی از آنها هست. وقتی سخت‌افزار یک تراشه‌ی بلوتوث، در نسخه‌های جدید آن بهبود می‌یابد، نرم‌افزار نیز به همین ترتیب بهبود می‌یابد. البته این نرم‌افزار وابسته به سخت‌افزار است. و آن فقط در کنار یک تراشه‌ی بهتر به کار شما می‌آید. اگر اخیراً یک رایانه شخصی یا لپ‌تاپ جدید خریداری کرده‌اید، احتمال دارد حداقل Bluetooth 3.0 یا بالاتر داشته باشید.

Bluetooth 4.0 یا LE (مخفف Low Energy)

آخرین نسخه‌ی بلوتوث 4.0 نیست بلکه در تاریخ نوشتن این مطلب 5.2 نیز معرفی شده که برخی گوشی‌های جدید شرکت سامسونگ و شیائومی با آن عرضه می‌شوند. ولی برای کارهای روزمره‌ی امروز داشتن Bluetooth 4.0 یک حداقل امکان به شمار می‌رود که برای بررسی اینکه نسخه‌ی بلوتوث شما ۴ یا بیشتر هست کافیست به مراحل زیر عمل نمایید:

۱- بلوتوث دستگاه را روشن نمایید. (به کمک دکمه یا از کنار ویندوز بر روی علامت Notifications کلیک کرده و از بالا آن را فعال نمایید):

Bluetooth 4.0

توجه نمایید در صورتی که اصلا در بالا بلوتوث مشاهده نمی‌شد یا فعال نمی‌شود یعنی سیستم شما اصلا این سخت‌افزار را ندارد!

۲- به Device Manager بروید و Bluetooth خود را در آن پیدا نمایید:

Bluetooth 4.0

۳- همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید نسخه‌ی بلوتوث این دستگاه ۴.۱ هست.

توجه نمایید که از Bluetooth 4.0 به بعد فقط در ویندوز ۱۰ پشتیبانی می‌شود و در ویندوزهای قبلی این امکان با نسخه‌های قبلی بلوتوث هیچ تفاوتی ندارد.

در تصویر زیر تفاوت نسخه‌ی بلوتوث 4 و 5 را می‌توانید مشاهده نمایید:

همچنین در این عکس History بلوتوث را می‌توانید پس از دانلود مشاهده نمایید.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید