رفع مشکل Windows Command Processor has stopped working

برای رفع مشکل Windows Command Processor has stopped working که برخی اوقات بعد از به‌روزرسانی ویندوز یا نصب یک نرم‌افزار سیستمی، با باز کردن Command Prompt یا CMD ویندوز، خطای Windows Command Processor has stopped working را مشاهده می‌کنیم، که نشان دهنده وجود مشکل در CMD.exe هست. برای رفع این مشکل این آموزش را مطالعه نمایید.

برای رفع مشکل قدم به قدم راه‌های زیر را انجام دهید:

۱- بررسی وجود فایل cmd.exe در مسیر ویندوز

برای این کار به درایو ویندوز بروید، در به مسیر زیر بروید:

C:\Windows\System32\

داخل آن مطمئن شوید که فایل cmd.exe وجود دارد و برای اطمینان آن را یکبار اجرا نمایید. اگر موقع اجرا از اینجا نیز خطا داد پس به مراحل بعدی بروید، برخی اوقات دیده شده که Shortcut موجود در run یا جاهای دیگر برای اجرای cmd به مشکل می‌خورند که با اجرا از این مسیر این مشکل وجود ندارد. در صورت وجود نداشتن cmd.exe در مسیر فوق که من توصیه می‌کنم ویندوز را عوض نمایید چون مشکل خیلی بزرگتر از این حرفها هست!

۲- بررسی عدم ویروسی بودن سیستم

در اکثر مواقع که این مشکل به وجود می‌آید ویروس یا بدافزار جلوی اجرای صحیح cmd را می‌گیرد، که برای مطمئن شدن از عدم وجود ویروس در ویندوز از Windows Defender می‌توانید کمک بگیرید و آن را به روز کرده و با Full Scan کنید. در صورت وجود ویروس به شما اطلاع می‌دهد و با پاکسازی آن ممکن هست مشکل شما رفع گردد. ولی در صورت عدم وجود ویروس به مراحل بعدی بروید.

۳- بررسی در حالت Safe Mode

برای رفتن به این حالت سیستم را خاموش کرده و موقع بالا آمدن کلید F8 را بزنید. سپس منوی Safe Mode ظاهر می‌شود، که در آن اولی را انتخاب کنید تا ویندوز در حالت Safe Mode بالا بیاید. حال ببینید اگر مشکل در این محیط هم بود یعنی شما باید ویندوز عوض کنید. اگر در این حالت مشکل وجود نداشت پس مشکل از ویندوز، و یا وجود تنظیم یا نرم‌افزار جانبی هست. که باعث نمایش خطای عنوان شده می‌شود و برای پیدا کردن آن باید Start up ویندوز را بررسی کنید. که در آن با بالا آمدن ویندوز چه برنامه‌هایی اجرا می‌شوند که به این مشکل بر می‌خورید و آن را پاک کنید. اگر ویندوز ۱۰ دارید در بخش Recovery And Reset شما می‌توانید به تنظیمات اولیه با حفظ فایل‌های ویندوز نیز برگردید که فکر خوبی برای رفع مشکل هست.

رفع مشکل Windows Command Processor has stopped working

روش‌های دیگری هم هست، که همگی وقت گیر و پیچیده بوده. بنده توصیه می‌کنم یک ویندوز جدید نصب کنید. چون وقتی که بابت نصب ویندوز جدید و نرم‌افزارهای بعد آن صرف می‌کنید، کمتر از این روش‌ها هست.

منبع: دانش کامپیوتری – زمستان ۱۳۹۸

در صورت کپی و استفاده در هر جایی لینک به دانش‌کامپیوتری و ذکر نام نویسنده فراموش نگردد

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید