پارتیشن بندی هارد بدون ویندوز

پارتیشن بندی هارد بدون ویندوز که برای پارتیشن بندی هارد بهترین روش این هست که ابزارهای اجرا شونده در محیط Boot استفاده کرده و به محیط ویندوز نروید. چون در محیط ویندوز که نمی‌توان درایو C و همچنین System Reserved را دست زد.

پارتیشن بندی با دیسک نصبی ویندوز

در این روش شما دیسک نصبی ویندوز را گذاشته و همانند سابق جلو رفته و در بخش where do you install windows که در زیر آن پارتیشن‌های هارد را نمایش می‌دهد، شما می‌توانید پارتیشن‌های موجود را پاک کرده یا فرمت کنید و پارتیشن جدید با حجم دلخواه بسازید. ولی طبق تجربه باید بگویم این روش چندان مطمئن نیست و برخی اوقات خطاهای بی‌مورد نیز مشاهده شده و یا در کل کار انجام نشده است. ما روش دوم یعنی با کمک ابزارهای 3rd Party مانند زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

پارتیشن بندی با کمک ابزارهای دیگر

برای این کار چندین ابزار و نرم‌افزار وجود دارد که در کل به شما فایل iso می‌دهند که با ریختن آن با ابزارهای بوت کننده مانند Rufus‌ بر روی یک USB Removable Device یا Disk می‌توانید بدون نیاز به ویندوز کل هارد را از اول پارتیشن بندی کنید.

پارتیشن بندی هارد بدون ویندوز

با استفاده از Hiren’s Boot Disk:

پارتیشن بندی هارد بدون ویندوز

یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای اینکار که مورد پیشنهاد ما هست در ابزار HBD موجود هست، که در همان لینک شما تا مرحله‌ی ۶ جلو می‌روید و با کمک ابزارهای زیر که در ویندوز مجازی وجود دارد پارتیشن بندی را انجام دهید:

Hard Disk Tools – Partition Tools

AOMEI Partition Assistant v7.0.1
Macrorit Partition Extender v4.9.3

که هر یک از این ابزارها آموزش‌های خودشان را باید دنبال کنید که در کل شبیه هم هستند.

با استفاده از سایر ابزارها:

نرم‌افزارهای مناسب برای پارتیشن بندی چون بسیار زیاد هست من لینک جست‌جوی آن در گوگل را برای شما قرار دادم که در صورت وجود وقت تک تک نتایج را بتوانید دنبال نمایید.

در صورت وجود سوال یا مشکل می‌توانید در بخش دیدگاه‌های زیر مطرح نمایید

منبع: دانش کامپیوتری – پاییز ۱۳۹۸

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید