رهایی کامل از دست ویروس Bit-search.com در مرورگرها

رهایی کامل از دست ویروس Bit-search.com در مرورگرها. حتما شما با جستجوی گوگل به این مطلب منتقل شده‌اید که متاسفانه سیستم شما به یک ویروس خطرناک از نوع Hijacker به‌نام Bit-search.com آلوده شده که از نوع ویروس‌های خطرناک می‌باشد. اولین کار این هست که خونسردی خود را حفظ کنید. چون مراحل زیاد هست انجام ندادن یک مرحله باعث به نتیجه نرسیدن در کل می‌شود. یا اینکه آدرس این مطلب را بصورت Bookmark ذخیره نمایید و هنگامی که فرصت و حوصله کافی دارید انجام دهید.

رهایی کامل از دست ویروس Bit-search.com در مرورگرها

خب به مراحل انجام کار می‌رویم. باز هم توصیه می‌کنیم دقیق و مو به مو انجام دهید. اگر مرحله ای را نتوانستید انجام دهید در بخش دیدگاه‌ها بیان کنید تا بیشتر راهنمایی شوید و به سراغ مرحله‌های بعدی نروید. این نکته را تا انتهای مسیر در ذهن خود داشته باشید.

1- یک نرم‌افزار مطمئن آنتی‌ویروس ترجیحا آفلاین که از روی ‌سی‌دی بوت می‌شود را دانلود و سیستم را اسکن نمایید. به این نوع آنتی ویروس‌هایی که لازم به نصب نیستند و از روی سی‌دی بوت می‌شوند دیسک نجات یا Rescue Disk می‌گویند. ما نرم‌افزار KasperSky Rescue Disk را توصیه می‌کنیم:

لینک دانلود نسخه نهایی نرم‌افزار کسپراسکی ریسکو دیسک از گوگل

در هر مرحله آموزش مربوطه موجود می‌باشد و چنان هم صحت نیست، یک CD خام نیاز دارید و با نرم‌افزارهای رایت سی‌دی مانند Ashampoo یا موارد مشابه Image را روی سی‌دی رایت می‌کنید و سیستم را خاموش کرده و از تنظیمات BIOS حالت شروع ویندوز (Boot) را روی CD دستگاه گذاشته و ریبوت می‌کنید تا با سی‌دی بوت شود و سایر مراحل اسکن و کشتن هم بصورت ساده می‌باشد که نیازی به توضیحات اضافی نیست. در صورتی که این مرحله را به اتمام رساندید و مطمئن شدید هیچ ویروسی دیگر نمانده و حتما ویروس‌هایی را این نرم‌افزار شناسایی و حذف کرد به مرحله بعدی بروید، در غیر این صورت این مرحله را دوباره خوانده و چند باری انجام دهید.

2- در این مرحله ویندوز را بالا آورده و چیزی را باز نکنید و منتظر بمانید تا ویندوز کاملا بارگذاری گردد (با خاموش شدن چراغ هارد دیسک از کیس یا لپ‌تاپ این امر را می‌توانید متوجه شوید) حال به Control Panel رفته و Programs And Features یا در ویندوزهای 8 به بالا به Uninstaller Program بروید و لیست را بصورت نمایش از تاریخ نصب شده قرار دهید. کافیست روی لیست نرم‌افزارهای نصب  شده روی تاریخ بالای ستون تاریخ و زمان کلیک نمایید تا ترتیب زمانی گردد. حال نرم‌افزار BIT-SEARCH.COM و هرچیزی که می‌دانید خودتان نصب نکردید تا بصورت کامل پاک نمایید. برای اینکه سیستم را دوباره از سی‌دی بوت نکنیم و از نرم‌افزار مطمئن دیگری هم استفاده نماییم نرم‌افزار رایگان Anti-Malware را از لینک زیر با حجم زیر 20 مگابایت دانلود و بصورت Trail نصب و پس از باز کردن اجازه دهید دیتابیس خود را Update کند.

صفحه دانلود نرم‌افزار اسکن ویروس

نرم‌افزار فوق بصورت امنیتی توسط ما تست شده و موردی ندارد. پس از به‌روزرسانی آن ممکن است نرم‌افزار بسته شود دوباره آن را باز کنید و روی Scan کلیک کنید تا کل سیستم را بگردد. دقت نمایید برنامه به کنار نرم‌افزارهای کنار ساعت (Tray bar) می‌رود و در صورتی که در Taskbar آن را مشاهده نکردید فکر نکنید که بسته شده و دوباره آن را اجرا نکنید، تنها کنار ساعت روی نماد آن دابل کلیک نمایید. در صورتی که چیزی از ویروس مربوطه در سیستم مانده باشد Detected Objects مشخص می‌گردد. در انتها آنها را قرنطینه کرده در سوالی که نرم‌افزار می‌پرسد سیستم را دوباره Restart کرده و اگر دوست داشتید نرم‌افزار Anti-Malware را هم می‌توانید پس از شروع دوباره از سیستم پاک نمایید ولی وجود آن و تست در هر چند مدت یکبار توصیه می‌گردد.

نرم‌افزار مشهور دیگری هم مانند نرم‌افزار فوق می‌تواند بصورت دقیق رجیستری و هارد شما را اسکن نماید. این نرم‌افزار AdwCleaner نام دارد که از گوگل می‌توانید آن را دانلود و نصب نمایید.

3- سیستم را Restart کرده در شروع دوباره مرورگرهایی که آلوده شده بودند را باز کرده و در بخش Add-ons یا Extensions موارد مشکوکی که نمی‌شناسید را غیرفعال و حذف نمایید. مرورگر را بسته و دوباره باز نمایید، در بخش تنظیمات Home Page آدرس را به گوگل یا سایر سایت‌ها عوض کنید.

به احتمال قوی همه چیز پاک می‌گردد در صورت وجود مشکل در بخش دیدگاه‌ها بیان کنید تا راهنمایی گردد.

توجه نمایید» این مطلب اولین و تنها مطلب کامل فارسی برای حذف این ویروس تا به این لحظه می‌باشد، در صورتی که جایی مشکلی داشت و یا نتوانستید به جای دیدگاه‌های غیر فرهنگی یا دادن رای منفی، مراحلی که به درستی انجام دادید را در دیدگاه‌ها بیان کنید و با گرفتن ScreenShot از صفحه مشکل خود و درج آن در دیدگاه مربوطه ما را در بهتر جواب دادن به مشکلتان کمک نمایید. همچنین در صورت استفاده از مطلب و کپی برداری از آن در هر مکانی نام منبع آموزش و لینک به مطلب در دانش کامپیوتری فراموش نگردد.

نوشته‌های مرتبط

یک دیدگاه برای “رهایی کامل از دست ویروس Bit-search.com در مرورگرها”

  1. سلام
    با آنتی ویروس‌های قوی که از سی‌دی بوت می‌شند و یک عدد متخصص

پیام بگذارید