افزایش قدرت وای فای (WiFi) در ویندوز بدون هیچ نرم افزار و یا ابزار جانبی

برای افزایش قدرت وای فای (WiFi) در ویندوز بدون هیچ نرم افزار و یا ابزار جانبی در چند مرحله‌ی ساده و کاربردی می‌توانید این مطلب را مطالعه نمایید. امروزه ابزار WiFi نقش مهمی در ارتباطات بی سیم اجرا می کند و وجود انواع شبکه های آن در محل کار و زندگی ما به امری معمول تبدیل شده است. ولی این ابزار مشکلاتی را هم دارا می باشد، یکی از آنها که در سیستم عامل ویندوز بیشتر مشاهده می کنیم قطعی ارتباط در سیگنالهای ضعیف و کاهش قدرت در مقایسه با سایر سیستم عامل‌ها است که این مشکل هم بدلیل استانداردهای خاص ماکروسافت در این موضوع است که اگر مایل باشید می توانید کمی این استاندارد را تغییر دهید تا شاید مشکل قطعی ارتباط و کمی سرعت وای‌فای تا حدی در ویندوز رفع گردد.

دقت نمایید بر اساس تجربه و تستی که انجام شده از هر 5 دستگاه 3 عدد از آنها بهبود مشاهده شده و در 2 عدد آنها تغییر آنچنانی مشاهده نشده. این بدلیل متفاوت بودن نوع شبکه و خود سخت افزارها می باشد که از کنترل نرم افزار جداست.

توصیه دوم استفاده از آخرین درایور برای کارتهای شبکه و وای‌فای می باشد که در بسیاری از مواردی که کم بود سرعت و قدرت وای‌فای مشاهده می شد با نصب آخرین درایور سخت افزار بصورت قابل قبولی سرعت و قدرت افزایش پیدا کرده است.

افزایش قدرت وای فای (WiFi) در ویندوز بدون هیچ نرم افزار و یا ابزار جانبی

برای انجام مراحل که برای ویندوزهای 7 به بعد نوشته شده است به Control Panel و بخش Power Options بروید. Plan انتخابی را حتما روی High Performance قرار داده و روی Change Plan Setting کیک کرده و در پایین صفحه باز شده روی Change Advance Power Settings کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود و گزینه مربوط به Wireless در صورت on Battery را همانند تصویر چک کنید روی Maximum باشد:

افزایش قدرت وای فای (WiFi) در ویندوز بدون هیچ نرم افزار و یا ابزار جانبی
افزایش قدرت وای فای (WiFi) در ویندوز بدون هیچ نرم افزار و یا ابزار جانبی

حال ویندوز بصورت حداکثر از منابع شبکه و ارتباطی برای بدست آوردن قدرت و سرعت بالا استفاده می‌کند ولی این مورد را هم دقت نمایید که روی باتری از این گزینه استفاده نکنید چون به سرعت باتری لپ تاپ خالی می‌گردد.

افزایش قدرت وای فای (WiFi) در ویندوز بدون هیچ نرم افزار و یا ابزار جانبی

توجه ۱: اگر آموزش برای شما نکته ای آموزنده نداشت دلیل کم کیفیت بودن آموزش نیست! دانش شما بالاست و هنوز خیلی ها این مورد را نمی دانستند!
توجه ۲: این آموزش از جایی کپی نشده و حاصل تجربیات خود نویسنده سایت می باشد.

در صورت کپی از آن در هرجایی نوشتن منبع “دانش کامپیوتری” و لینک به مطلب در آن ضروری است.

نوشته‌های مرتبط

38 دیدگاه برای “افزایش قدرت وای فای (WiFi) در ویندوز بدون هیچ نرم افزار و یا ابزار جانبی”

  1. Amir

    سلام من سرعت وای فایمون از طریق گوشی که دانلود میکنم خیلی بالاست حتی تا ۶ مگ بر ثانیه هم میره ولی تو لپ تاب دویست کیلو بایته چرا مگه میشه تو گوشی انقدر بالا باشه تو لپ تاب انقدر پایین من 500 مگو تو گوشی تو ۳ دیقه دانلود کردم تو لپ تاب نزدیک نیم ساعت یا یک ساعت طول کشید البته سرعت وای فای بخاطر این بالاست چون خارج از کشور زندگی میکنم خواهشا کمک کنین مشکل چیه اخه

    1. سلام. سرعتی که شما در گوشی می‌بینید بر پایه‌ی Kbps هست و در کامپیوتر اون رو بر حسب KBps نشون می‌ده که ۸ برابر کمتر هست! یعنی 6000/8 = 750. از این بحث بگذریم در کامپیوتر شما ممکنه VPN روشن کرده باشید یا چیزی در حال Upload یا Download باشه که مانع سرعت بالا می‌شه. حتی سروری که شما دانلود می‌کنید هم روی سرعت اثر داره. بهتره هم در گوشی و هم در PC به سایت Speedtest.net رفته و اونجا روی یک سرور سرعت خودتون رو تست کنید.

  2. رحیم

    سلام منونم از مطالبتون من برای استفاده بلوتوث ومودم(وای فای ) باید حتما بچسبونم بالپ تاپ تا آنتن بده لطفا راه نمایی کنید

    1. سلام. سخت‌افزارها ضعیف شدند.

  3. حمید مرادی

    با سلام و تشکر از همه مطالب مفیدتون. من لبتاپم ایسوس هست. به وایفای فقط در صورتی خیلی نزدیکش باشه وصل میشه یا پیداش میکنه ولی وقتی توی فاصله حتی 1 متری دستگاه باشه هم نمیتونه پیداش کنه و بش وصل بشه. به نظرتون چیکار کنم؟ (یه لب تاپ اچ پی دیگه دارم که این مشکل رو نداره و خیلی راحت هر جایی که باشه به مودمم وصل میشه)

    1. سلام. ‌خواهش می‌کنم. شما یک بار از سایت سازنده لپ‌تاپ درایور شبکه و وای‌فای رو پیدا و نصب کنید. اگه مشکل رفع نشد مورد شما سخت‌افزاری هست و سخت‌افزار رو باید بدید بررسی کنند از نزدیک.

    2. علی

      قطعا مشکل از آنتن سخت افزاریتونه . ممکنه با یه ضربه یا جابجایی انتن شل کرده .

  4. فهیمه

    سلام خسته نباشید جایگاه مودم در منزل مهمه که کجا قرار بگیرد ؟ راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام. هرجا باشه کنار اتاق خواب نباشه و کنار وسایل الکترونیکی هم نباشه.

  5. بابک

    شما می توانید با کمی دستکاری در میزان مصرف انرژی کارت شبکه، قدرت دریافت امواج آن را افزایش دهید، برای این کار به آدرس زیر بروید

    Start > Control Panel > Administarative Tools > Computer Management > Device Manager

    سپس به دنبال Network Adapters در لیست بگردید و با کلیک بر روی علامت “+” کارت شبکه خود را مشاهده می کنید. بر روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. در تب Advanced مقدار Transmit Power را که در سمت راست مشخص است، بر روی بیشترین حدی که امکان دارد قرار دهید. بدین صورت با افزایش توان مصرفی کارت شبکه خود شاهد دریافت بهتر سیگنال و البته مصرف بیشتر انرژی برق خواهید بود.
    منبع:kharazmi.org

  6. محمد

    با سلام خدمت مهندس
    من اون راهی رو که بالا گفتید رفتم برا تقویت آنتن لپ تاپ ( که شدیدا هم به تقویت آنتن لپ تاپم نیاز دارم) ولی قسمت آخر که on battry نوشته جلوش کلمه yes کمرنگ و یعنی غیرفعال هست و روش کلیک میکنم تغییر نمی کنه و علامت فلاش رو به پایین هم کمرنگ و غیر فعال هست ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. سلام
      مطمئن باشید اکانت شما administrator باشه و اگه باز هم نشد یا نرم‌افزار جانبی مثل آنتی‌ویروس یا ابزار مشابه مانع ادیت می‌شه یا کلا سخت‌افزار شما قابل تغییر نیست.

    2. حمید

      سلام دوست عزیز.منم مشکل شما رو داشتم.به تصویر کاملا دقت کنید. باید به قسمت wireless adapter setting برید.چون همه اش این قسمت on battery رو داره شما هم مثل من اشتباه افتادید.موفق باشید.

      1. با تشکر از دیدگاه شما

  7. امین

    سلام خسته نباشید من لب تابم رو برای گرذ گیری لب تابم رو بازو بست کردم بعدش دیدم قدرست دریافت سیگنال ویرلسش نصف شده مثل قبل نیس میشه راهنمایی کنید مشکلش کجاست؟

    1. سلام. لپ‌تاپ هست! مشکل سخت‌افزاری هست به گارانتی محصول مراجعه کنید برای تعمیر شما رو راهنمایی کنند.

    2. کامران

      سلام شاید انتن مودم که رنگ طلایی هس رو وصل نکردی یا زدی همون سیما رو خراب کردی

  8. sheyda

    سلام با تشکر از مطلب خوبتون
    ویندوز لب تاپ من 8 هست و 7 نی ولی با این حال مراحل گفته شده رو انجام دادم و تنظیماتش درست بود
    ولی با اینحال سرعت نتم خیلی پایینه و کلا انتن نمیده
    در حالی که گوشیم که به همون وای فای وصله انتن دهیش خیلی بالاست
    همینطور لب تاپ خواهرمم انتن دهیش خوبه
    ولی من الان با اینکه پیش وای فای نشستمم بزور انتن میده
    مشکلش چیه ؟ میتونید کمکم کنید ؟

    1. سلام
      مورد اول اینکه با عرض شرمندگی فراوان اسم دستگاه شما لپ‌تاپ هست! (هر دوتاش p هست، LaPtoP نمی‌دونم چطوری P به B تبدیل می‌شه این وسط!)
      مورد دوم اینکه مشکل سخت‌افزاری هست! چون همه دستگاه‌های دیگه مشکلی ندارند و فقط لپ‌تا‌پ شما مشکل داره.

    2. میم معتمد

      با سلام؛

      هرچند کامنت شیدا مال خیلی وقت پیشه اما.. شما راهنمایی کن، جواب سوالاتو بده چیکار به غلط مردم داری – چرا به رخشون میکشی اشتباهشونو -میخوای بگی هم طوری بگو که به طرف مقابل بر نخوره
      این همه زحمت واسه یه سایت کشیدی ولی نحوه صحبت کردنت با مخاطب اشتباهه – لااقل اینجا اشتباه بود – چقدم مثلا لفظ قلم باهاشون صحبت کردی.. مطمئنم این نحوه پاسخگویی شما باعث رنجش ایشون شده.

      میدونم صحبتام پر از نیش و کنایه ست و ممکنه ناراحتتون کنه، اما من شما رو نمیشناسم و هیچ قصد و غرضی هم ندارم فقط لازم دونستم بگم.

      1. سلام، من ایشون رو قبل این کامنت می‌شناختم و قبلاً هم بهشون تذکر دوستانه داده بودم اسم صحیح دستگاهشون رو ولی توجه نمی‌کردند و بار چندم بود بهشون این مورد رو تذکر دادم، در مورد لحن صحبت نمی‌شه توی نوشته دقیقاً تشخیص داد و اینجا چون سایت ادبیات نیست و سایت تلنولوژی و علمی هست بیان هم علمی باید باشه و نحوه صحیح اسم وسایل رو اینجا باید یاد بگیریم! شما از ایشون بجز اسم چیز دیگه‌ای نمی‌بینید که باعث بی‌آبرو شدن ایشون یا کس دیگه ای بشه… باز ممنون از انتقاد شما.
        موفق باشید.

  9. ۱- سلام
    ۲- فارسی رو فارسی بنویسید
    ۳- گفته شده بود: دقت نمایید بر اساس تجربه و تستی که انجام شده از هر 5 دستگاه 3 عدد از آنها بهبود مشاهده شده و در 2 عدد آنها تغییر آنچنانی مشاهده نشده. این بدلیل متفاوت بودن نوع شبکه و خود سخت افزارها می باشد که از کنترل نرم افزار جداست.

  10. حمید

    سلام راهی برای افزایش قدرت دریافت سیگنال بیشتر در وای فای ، اندروید ، بلدی ؟!؟

    1. سخت افزاری تا یه حد می‌شه
      نرم افزاری خیر

      1. حمید

        توضیح میدی چیکار کنم ؟!؟ ممنون

        1. توضیح خاصی نیست دستگاه‌های گرون تر و بهتر، برد بهتری دارند

    2. رضا

      با سلام اگر از مودم ADSL برای ارتباط با اینترنت استفاده میکنی حتما یه مودم با سرعت بالا بگیر خیلی تاثیر داره.
      برند Dlink یا TP-Link
      با سرعت 300 دو آنتن باشه.
      موفق باشید

پیام بگذارید