نکات مهم در استفاده از باتری گوشی های موبایل

mobile battery

نکات مهم در استفاده از باتری گوشی های موبایل. در مطالب قبلی سایت به صورت کلی نکات مفیدی را در مورد باتری دستگاه های قابل حمل مانند لپ تاپ و گوشی منتشر کرده بودیم که در این مطلب نیز این موارد را بیشتر در مورد گوشی های موبایل با ابزارهای جدید مانند PowerBankها مورد بررسی قرار می دهیم.

نکات مهم در استفاده از باتری گوشی های موبایل

برای اینکه بیشترین استفاده لازم را از باتری های گوشی داشته باشید لازم هست موارد زیر را رعایت نمایید:

1- در هنگام شارژ شدن گوشی از استفاده آن مخصوصا برای کارهای سنگین و بازی ها جدا خودداری نمایید. دلیل این مورد بیشتر به خاطر گرم شدن خود گوشی و بیشتر شدن آن با گرمای حاصل از شارژ شدن می باشد که این گرمای بیشتر باعث عدم کارکرد دقیق باتری شده و حتی عمر آن را نیز کاهش می دهد. و همچنین به دلیل استفاده بالا از باتری و همزمان شارژ شدن آن برای باتری مضر است.

2- از شارژرهای متفرقه و غیر اصل برای شارژ استفاده نکنید چون هر باتری دارای مشخصات جریان و ولتاژ مشخصی برای شارژ شدن است و با شارژرهای متفرقه این ولتاژ و جریان رعایت نشده و به شدت به باتری آسیب می زند.

3- در هنگام شارژ قاب و کیف گوشی را خارج نمایید دلیل این مورد هم همانند مورد اول باعث گرم شدن بیش از حد معمول دستگاه می شود.

4- هیچ وقت گوشی را شب تا صبح در شارژ رها نکنید. چون با این کار گوشی در 100% تا ساعت ها شارژ مجدد می شود و عمر آن کاهش می یابد.

همچنین بخوانید:   کار با برق لپ تاپ، شارژ باتری و موارد مشابه این مسئله

5- از برنامه های جانبی مدیریت باتری استفاده نکنید چون خود این نرم افزارها علاوه بر مصرف باتری؛ عملکرد سیستم عامل را در مدیریت باتری ضعیف می کنند.

6- همیشه پس از کاهش درصد باتری به زیر 20% شروع به شارژ نمایید و از شارژ در درصدهای بالا خودداری نمایید دلیل این مورد هم این هست که هر باتری یک تعداد مشخصی را برای شارژ شدن برای خود دارد؛ باری مثال یک باتری 1000 بار می تواند شارژ شود وقتی شما این هزار بار را تا 100 استفاده نمایید و در صورت کم شدن تا زیر 20% دوباره شارژ نمایید بیشتر از آن می توانید استفاده نمایید.

7- از پاوربانک های ارزان قیمت و چینی استفاده نکنید چون این Power Bankها قابلیت های تنظیم خودکار ولتاژ و جریان را ندارند و با جریان و ولتاژ اشتباه همانند مورد 2 عمر باتری کم می شود.

8- هنگام شارژ توسط پاوربانک نیز گوشی را استفاده نکنید چون با استفاده، جریان ورودی و ولتاژ بیشتر شده و پاوربانک هم جریان و ولتاژ را بیشتر می کند و همانند مورد 2 عمر باتری کم می شود.

با رعایت این موارد عمر مفید باتری بیشتر می گردد.

در صورت کپی و استفاده نام دانش کامپیوتری فراموش نگردد.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید