مایکروسافت برای پشتیبانی ویندوز ۱۰ از مصرف‌کنندگان هزینه دریافت می‌کند

حفظ حریم خصوصی در ویندوز با نرم‌افزار WPD

اگر نمی‌خواهید ویندوز ۱۰ را پس از پایان یافتن پشتیبانی در حدود دو سال دیگر رها کنید، یک خبر خوب و یک خبر بد وجود دارد؛ مایکروسافت پشتیبانی ویندوز ۱۰ را همچنان می‌خواهد ادامه دهد، اما برای این موضوع کاربران مجبور خواهند بود که هزینه اضافی بپردازند.

پشتیبانی از ویندوز ۱۰ مایکروسافت در 14 اکتبر 2025 مصادف با ۲۲ مهر ۱۴۰۴ به پایان می‌رسد. این به این معنی است که همانطور که مایکروسافت بعد از این تاریخ هیچ ویژگی جدیدی را برای ویندوز ۱۰ منتشر نخواهد کرد.

معمولاً معنی آن این است که مایکروسافت هیچ وصله امنیتی (Security Patch) جدیدی را پس از اتمام زمان پشتیبانی ویندوز ۱۰ منتشر نمی‌کند. این معمولاً به یک سناریوی پایان عمر این نسخه از ویندوز تلقی می‌شود، که بدون به‌روزرسانی‌های امنیتی، استفاده از ویندوز ۱۰ در معرض هر گونه اشکال یا آسیب‌پذیری کشف شده است و اساساً استفاده کننده باید با مسئولیت خود از آن استفاده کند.

تصویری از محیط ویندوز ۱۱

البته شرکت مایکروسافت گاهی اوقات یک راه فرار برای این موضوعات ارائه می‌دهد. همانطور که قبلاً انجام داده است، به کسب و کارها یک به‌روزرسانی امنیتی پیشرفته ارائه می‌شود که فرصتی به مایکروسافت برای رفع اشکالات و اعمال وصله‌های امنیتی را در حالی می‌دهد که ویندوز ۱۱ را منتشر کرده است. تفاوت با سری قبل این هست که این سری شرکت مایکروسافت به مصرف‌کنندگان خود یک فرصت خرید Extended Security داده می‌شود. که این مجوز برای اولین باری است که مایکروسافت به مصرف‌کنندگان اجازه انجام این کار را می‌دهد.

پشتیبانی ویندوز ۱۰

این درحالی است که مایکروسافت در وبلاگ خود پس از معرفی این به‌روزرسانی پولی خود برای ویندوز ۱۰ گفته که ما این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم و کاربران باید به ویندوز ۱۱ سیستم خود را Upgrade نمایند.

همچنین در مورد هزینه این اشتراک برای پشتیبانی با ارائه وصله‌های امنیتی فعلا مبلغی گفته نشده و باید تا شروع رسمی این پشتبانی منتظر اعلام رسمی آن باشیم.

در صورت کپی و استفاده از این مطلب لینک به آن در دانش کامپیوتری فراموش نشود.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید