رفع خطای api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll is missing

یکی از خطاهای نرم‌افزارهای ساخت شرکت مایکروسافت خطای api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll is missing می‌باشد که در آن شما با خطای نبود یک کتابخانه بر روی سیستم خود مواجه می‌شوید که برای رفع این مشکل ما در این مقاله انواع روش‌های موجود را به شما معرفی خواهیم کرد.

خطای api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll id missing بسیار شبیه به خطای api-ms-win-crt-heap-l1-1-0.dll نیز می‌باشد که در روش‌های زیر این خطا نیز رفع می‌گردد.

نصب C++ Redistributable 2015

اولین راه برای رفع مشکل نصب C++ Redistributable 2015 از سایت سازنده با لینک زیر می‌باشد:

Download Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015

پس از نصب نرم‌افزار را اجرا نمایید و در صورتی که همچنان خطا وجود داشت یکبار سیستم خود را ریستارت نمایید و در صورت عدم رفع مشکل به سراغ روش‌های دیگر بروید

تعمیر C++ Redistributable 2015

در صورتی که در روش قبلی شما نتوانستید مشکل api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll id missing برای شما رفع نگردید، فایل نصبی که در روش قبلی لینک داده شده بود را مجدد اجرا نمایید و بر روی Repair بر روی آن کلیک نمایید.

api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll id missing

پس از اتمام عملیات سیستم را ریستارت کرده و مجددا تست نمایید و اگر رفع نشده بود به روش دیگر مراجعه نمایید.

به‌روزرسانی C Universal Runtime

خطاهایی که با عنوان api-ms شروع می‌شوند معمولا سری جدید نرم‌افزارهای شرکت مایکروسافت می‌باشند که با تکنولوژی .Net Core نوشته شده‌اند یا با Universal آن که به جای نصب بودن .NET Frameworkهای سابق، نیازمند نصب بودن Runtimeهای خود را دارند.

برای رفع این مورد نیز می‌توانید از این لینک بر اساس سیستم‌عامل خود فایل مورد نظر را دریافت و نصب نمایید. توجه نمایید که برای ویندوز ۱۰ به بعد این Runtime در خود ویندوز وجود دارد و لازم به نصب چیزی نیست.

نصب سایر C++ Redistributable

برخی اوقات دیده شده برای رفع خطای api-ms-win-crt-runtime-l1-1-0.dll id missing روش‌های قبلی جواب نمی‌دهند و برای رفع مشکل شما باید تمامی پکیج‌های موجود در این لینک برای سال‌های 2015 تا 2022 را نصب نمایید.

در صورت وجود سؤال یا مشکل در بخش دیدگاه‌های زیر مطرح نمایید تا پاسخ داده شود.

همچنین در صورت کپی و استفاده از این مطلب در هر سایت یا مکانی، نام نویسنده و لینک به آن فراموش نشود.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید