رفع خطای The application failed to initialize properly 0xc0000135 در ویندوز

یکی از خطاهای اخیر که در سایت ماکروسافت گزارش شده است، خطای The application failed to initialize properly (0xc0000135) می‌باشد که در آن وقتی که شما می‌خواهید یک برنامه را اجرا نمایید خطایی همانند زیر مشاهده می‌نمایید:

0xc0000135
0xc0000135

که سه دلیل عمده‌ی این خطا، عدم وجود Net Framework. مورد نظر، مشکلات رجیسترسی و یا خرابی خود Image سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ می‌باشد که در زیر بررسی می‌کنیم.

در زیر یک مطلب جالب در مورد مقایسه‌ی لینوکس و ویندوز از ویکی‌پدیا می‌توانید مطالعه نمایید:

این دو سیستم‌عامل در اهداف، هزینه، سهم بازار، امنیت و تنوع، به‌کل متفاوت هستند و هریک نقاط ضعف و قوت خاص خود را دارند و با هم در رقابت‌اند. برای نمونه The Register در سال ۲۰۰۲ اظهار داشت بیل گیتس صرفاً برای مبارزه با لینوکس ۴۲۱٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار هزینه کرد. از معدود بررسی‌های آکادمیک از دیدگاه علم مدیریت دربارهٔ اینکه کدام یک نهایتاً بر دیگری غلبه پیدا خواهد کرد توسط پنکج گماوات و رامون کاسادسوس-ماسانل در سال ۲۰۰۵ انجام شد. ایشان مزیت اصلی گنو/لینوکس — و اساساً هر نرم‌افزار آزادی — را در این می‌دانند که چون کد منبع در اختیار جامعهٔ کاربری‌است و می‌توانند مستیقماً آن را مطابق میل و نیاز جامعهٔ کاربری این سیستم‌عامل تغییر دهند، چرخهٔ توسعهٔ گنو/لینوکس به‌مراتب کوتاه‌تر است. آن‌ها این ویژگی پروژه‌های نرم‌افزاری آزاد را «demand-side learning» نام‌گذاری می‌کنند و طرفداران نرم‌افزارهای آزاد مدعی‌اند که همین، برای کنار زدن ویندوز کافی‌است. به علاوه مهندسان نرم‌افزار هم می‌گویند معماری نسبتاً بهتر اغلب پروژه‌های نرم‌افزاری آزاد احتمال موفقیت آن‌ها را افزایش می‌دهد. گماوات و کاسادسوس-ماسانل عیب اصلی گنو/لینوکس نسبت به ویندوز را در سهم بازار می‌دانند و می‌گویند ارزش یک سیستم‌عامل تا اندازهٔ زیادی به تعداد کاربران آن نیز بستگی دارد و نتیجهٔ نهایی بالابودن تعداد کاربران یک سیستم‌عامل، بالارفتن ارزش آن است و افزون بر این، هرچه تعداد کاربران بیشتر باشد بازخوردها پیرامون باگ‌ها و قابلیت‌های جدید بیشتر خواهد بود. آن‌ها این دو مزیت را (demand-side learning گنو/لینوکس، و سهم بازار بیشتر ویندوز) عوامل اصلی رقابت در نظر می‌گیرند و با مدل‌سازی اقتصادی، نتایجی می‌گیرند: نتیجهٔ اصلی این که بدون درنظرگیری اختلاف بسیار زیاد در هزینه‌ها، تا زمانی که سهم بازار ویندوز در این حد است، گنو/لینوکس نخواهد توانست آن را کنار بزند و داشتن demand-side learning کافی نخواهد بود؛(البته تا تاریخ سال ۲۰۱۸ میلادی این اختلاف سهم باعث نگرانی زیادی برای ویندوز شده به گونیی که سعیی بسیار در آزاد و متن باز کردن محصولات خود نموده.) اما در حالت‌هایی گنو/لینوکس می‌تواند مایکروسافت را از بازار خارج کند: دولت‌هایی هستند که از گنو/لینوکس حمایت می‌کنند و برای گسترش آن در سازمان‌هایشان متعهد شده‌اند. شرکت‌های بزرگی مانند IBM نیز با هدف کاستن از قدرت مایکروسافت، از گنو/لینوکس حمایت می‌کنند. گماوات و کاسادسوس-ماسانل این‌ها را «خریداران استراتژیک» می‌نامند و می‌گویند در صورت حضور «خریداران استراتژیک» و با داشتن demand-side learning، گنو/لینوکس خواهد توانست مایکروسافت را شکست دهد.

سایت ویکی‌پدیا

رفع خطای 0xc0000135

برای رفع این خطا ما سه روز در زیر برای شما ارائه کرده‌ایم که به ترتیب باید انجام دهید و در صورتی که خطا همچنان پابرجا بود به سازنده‌ی برنامه باید اطلاع دهید تا از سمت سازنده این خطا بررسی شود.

به صورت خلاصه موارد به شرح زیر می‌باشد:

  • حذف و نصب نرم‌افزار مورد نظر
  • حذف و نصب دات نت فریم ورک (.NET Framework) مورد نظر برنامه
  • بررسی خطا در Image ویندوز
  • اجرای نرم‌افزار در اجرای Clean Boot نرم‌افزار

حذف و نصب نرم‌افزار

برای این کار کافیست به Control Panel رفته و آدرس زیر را دنبال نمایید:

Control Panel\Programs\Programs and Features

در این مسیر شما نرم‌افزار خطا دار را باید راست کلیک کرده و اگر گزینه‌ی Repair‌ در آن وجود داشت، آن را Repair نمایید ولی اگر این مورد وجود نداشت با راست کلیک و Uninstall‌ آن را پاک نمایید. (برای پاک کردن کامل برنامه از برنامه Your Uninstaller هم می‌توانید استفاده نمایید) و سپس دوباره نرم‌افزار مربوطه را نصب نمایید.

با پاک کردن و نصب دوباره، به احتمال قوی نرم‌افزار بدون خطا اجرا گردد.

حذف و نصب مجدد دات نت فریم ورک مربوطه

همانند روش قبلی، این بار دات‌نتی که برنامه در پیشنیازهای خود (Pre Requirements) به آن اشاره کرده است را Repair یا Uninstall و نصب نمایید تا مشکل برطرف گردد.

دقت نماید در این روش بهتر هست بعد از نصف مجدد یا Repair سیستم خود را یکبار Restart نمایید.

بررسی خطا در Image ویندوز

این مورد هم در این مطلب به طول کامل بحث شده است که می‌توانید مطالعه نمایید.

منبع آموزش: دانش کامپیوتری

در صورت کپی و استفاده از این آموزش لینک به نویسنده و مطلب در سایت دانش کامپیوتری فراموش نگردد

نوشته‌های مرتبط

2 دیدگاه برای “رفع خطای The application failed to initialize properly 0xc0000135 در ویندوز”

  1. علی

    میشه کمکم کنید این نرم افزار که می‌تونه این مشکل رو حل کنه رو لینک دانلودش رو بزارید اگه بزارید خیلی ازتون ممنون میشم

    1. علیک سلام

      ایمیل www نداره 😐

      شما مطلب رو بخونید توضیح دادم چیکار کنید…

پیام بگذارید