پروژه‌ی net core 3.1 برای خواندن داده‌های رجیستری

برای شروع تکنولوژی و فریم‌ورک دات‌نت Core این پروژه را بنده شروع کردم که تجربه‌های خوبی در آن توانستم کسب نمایم. برای مثال موارد جدید اضافه شده در دات‌نت core نسخه‌ی 3.1 نسبت به 3.0 و اضافه شدن Form Designer در آن و پشتیبانی از فرم‌ها در دات‌نت core هست.

پروژه‌ی net core 3.1 برای خواندن داده‌های رجیستری

در پروژه‌ی DotNetUtility برای قدم اول که اصل کار آن خواندن دیتای رجیستری هست، همانند C# ما می‌توانیم با دستور زیر داده‌های یک مسیر را در رجیستری بخوانیم:

using (RegistryKey ndpKey = Registry.LocalMachine.OpenSubKey(@”SOFTWARE\Microsoft\NET Framework Setup\NDP\”))
{
foreach (string versionKeyName in ndpKey.GetSubKeyNames())
{
//DoWork
}
}

ولی برخی موارد دیگر، مانند دسترسی به System.Diagnostice.Process به منظور باز کردن مرورگر یا یک ابزار خاص دیگر مانند قبل نیست و باید نوع سیستم‌عامل از نظر OSX یا Linux بودن نیز علاوه بر ویندوز بودن بررسی گردد. و سایر موارد ریز که به مرور به پروژه‌ی مربوطه اضافه خواهد شد.

پروژه‌ی net core 3.1 برای خواندن داده‌های رجیستری

بنا به تصمیمات جدید سایت، چون این پروژه زمان بر بوده شما می‌توانید تنها با پرداخت ۵ هزار تومان آن را دریافت نمایید. برای مشاهده‌ی آموزش خرید و مقررات و موارد مربوط به آن می‌توانید این لینک را مطالعه نمایید.

توجه نمایید که این پروژه هیچ سند راهنمایی ندارد و تنها یک پروژه‌ی خالی سی‌شارپ و دات‌نت core 3.1 هست که با Visual Studio 2019 نوشته شده است.
همچنین در نسخه‌های بعدی امکاناتی به نرم‌افزار اضافه خواهد شد.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید