رفع مشکل WhatsApp در حالت Web

رفع مشکل WhatsApp در حالت Web

در حالی که اغلب ما از سرویس WhatsApp تنها بر روی گوشی موبایل خود استفاده می‌کنیم، در مرورگر اینترنتی نیز می‌توان از این سرویس استفاده کرد. با این حال، اگر در هر زمانی، سرویس وب WhatsApp بر روی کامپیوتر شما کار نکرد، پس یکی از این پیشنهادها به شما کمک می‌کند تا مشکل را حل کنید.

رفع مشکل WhatsApp در حالت Web

دو نوع از واتس‌اپ در ویندوز می‌توان استفاده کرد. یک حالت با نصب آن از سایت و یک حالت که ساده‌تر هست با رفتن به آدرس web.whatsapp.com با مرورگر سیستم و احراز هویت آن با گوشی همراه هست.

توجه نمایید که متن‌ها و داده‌های داخل سیستم پس از دریافت آن‌ها توسط تلفن همراه شما به وب‌سایتی که مشاهده می‌کنید ارسال می‌گردد و این دو از هم جدا نیستند!

راه‌های دیگر را سازنده در این لینک، برای دسترسی به واتس‌اپ از طریق سیستم به تکمیل توضیح داده است.

اگر وب WhatsApp بر روی سیستم شما کار نمی‌کند، پس مشکل می‌تواند با حساب شما، سرور، یا مرورگر / کامپیوتر شما باشد. این تصمیمات را امتحان کنید و ببینید:

– وضعیت سرور WhatsApp و حسابتان را بررسی کنید (در تلفن همراه)
– خروج از سیستم و ورود مجدد به سیستم (ریسارت ویندوز)
– حافظه نهان (Cache) مرورگر را پاک نمایید (از تنظیمات History)
– به صورت موقت فایروال (Firewall) و برنامه‌های امنیتی را متوقف کنید
– troubleshooter شبکه را اجرا کنید (روی علامت شبکه راست کلیک کرده و انتخاب نمایید)
– با مدیر شبکه و یا ISP برای حل این مورد تماس بگیرید. (ممکن است اشکال از سمت ISP شما باشد)

در زیر به صورت کامل تک‌تک این موارد را توضیح خواهیم داد.

بررسی وضعیت سرور و حساب WhatsApp

با اینترنت روشن در تلفن همراه خود WhatsApp را اجرا کرده و برای یکی از Contactهای خود پیغامی را بفرستید. در صورتی که همه چیز بدون خطا انجام داده شد پس حساب شما درست هست ولی اگر خطایی در این بخش بود با پشتیبانی WhatsApp باید تماس بگیرید.

توجه: شما با پشتیبانی WhatsApp می‌توانید به صورت فارسی در تماس باشید.

خروج از سیستم و ورود مجدد به سیستم

در اکثر مواقع سرویس‌های شبکه‌ی ویندوزی دچار مشکل می‌شوند و سریع‌ترین راه ممکن یک بار ریستارت یا شروع مجدد ویندوز می‌باشد. که پس از مشکل همچنان پابرجا بود به راه‌های بعدی بروید.

حافظه نهان (Cache) مرورگر را پاک نمایید

مقادیری از تنظیمات و محتویات سایت ممکن است در حافظه‌ی نهان مرورگر که Cache نام دارد ذخیره شود و وجود این مقادیر با گذشت زمان و به‌روز نشدن آن ممکن است باعث خرابی سرویس در باز کردن آن سایت در آینده شود که با رفتن به تنظیمات History مرورگر، می‌توانید Cache سایت whatsapp.com را کلا پاک نمایید تا مشکل رفع گردد.

به صورت موقت فایروال (Firewall) و برنامه‌های امنیتی را متوقف کنید

چون سرویس وب واتس‌اپ ممکن است به اشتباه توسط دیواره‌ی آتشین ویندوز و یا سایر برنامه‌های مشابه امنیتی مسدود گردد، پس با غیرفعال کردن موقتی آن‌ها می‌توان از مسدود نبودن آنها توسط این برنامه‌ها مطمئن شد.

troubleshooter شبکه را اجرا کنید

همانطور که در مورد ۸ بخش پاسخ به پرسش‌ها و سوالات کامپیوتری کاربران گفته شد، از ویندوز ۷ به بعد شما می‌توانید در صورت وجود خطا در اتصال به شبکه‌ی اینترنتی و Wireless‌ به صورت بسیار ساده بر روی علامت شبکه یا WiFi راست کلیک کرده و گزینه‌ی Troubleshoot problem را انتخاب نمایید. این ابزار خود ویندوز خطای مربوطه را پیدا کرده و خودش رفع می‌نماید و لازم نیست شما ساعت‌ها وقت برای آن بگذارید. یا در صورتی که نتوانست به شما راه‌کار می‌دهد که بسیار ساده هست. اگر ویندوز شما انگلیسی هست و توانایی خواندن انگلیسی را ندارید، از مترجم گوگل می‌توانید استفاده نمایید:  translate.google.com

با مدیر شبکه و یا ISP برای حل این مورد تماس بگیرید

آخرین راهی که دیگر سمت شما موردی باقی نمی‌گذارد، تماس گرفتن با پشتیبانی شبکه‌ی اینترنتی خودتان هست. آن‌ها با دسترسی که دارند دقیق می‌توانند بگویند که مشکل عدم دسترسی شما به web.whatsapp.com چیست.

منبع: دانش کامپیوتری

در صورت کپی و استفاده از این مطلب حتما نام نویسنده و لینک به آن را فراموش نفرمایید

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید