قرار دادن یک فونت در سند Microsoft Word

قرار دادن یک فونت در سند Microsoft Word. یکی از مشکلات Microsoft Word در نسخه‌های قدیمی این بود که یک Font برای سند انتخاب می‌کردیم بایستی در سیستم مقصد نیز این فونت وجود داشت که مشکلی پیش نمی‌آمد ولی بعدا در نسخه 2007 قابلیت PDF اضافه شد که در آن می‌توانستیم از سند یک فایل PDF تهیه کرده و آن را منتقل نماییم که در این وضعیت فونت داخل سند PDF اصطلاحا Embed می‌شد و در پرینت به مشکل نمی‌خوردیم.

توضیح ویکی‌پدیا در مورد Word:

مایکروسافت ورد (به انگلیسی: Microsoft Word) یا مایکروسافت آفیس ورد، از بهترین و پر استفاده‌ترین نرم‌افزارهای واژه پرداز است. این نرم‌افزار همچنین مشهورترین نرم‌افزار واژه پرداز در رایانه‌های شخصی و اداری است. در ۱۹۸۳ اولین انتشار ورد تحت نام Multi – Tool برای سیستم‌های Xenix و سپس برای کامپیوترهای شخصی IBM برای اجرا در محیط سیستم‌عامل DOS منتشر شد.
اولین نسخه مایکروسافت ورد در سیستم‌عامل گرافیکی در سال ۱۹۸۴ برای کامپیوتر اپل مکینتاش منتشر شد. پس از آن، این برنامه برای سیستم‌های عامل‌های SCO UNIX و اواس/۲ و Windows 3.1 به بازار آمد. در سال ۱۹۸۹ این برنامه به عنوان جزئی از مجموعه نرم‌افزاری Microsoft Office تبدیل شد.

قرار دادن یک فونت در سند Microsoft Word

در نسخه‌های نهایی Microsoft Word یک گزینه در تنظیمات اضافه شده که با فعال کردن آن فونت‌های داخل نوشته نیز در فایل Embed می‌شوند و مشکلات عدم وجود فونت دیگر پیش نمی‌آید.

برای فعال کردن این گزینه مراحل زیر را انجام دهید:

در بالا File و سپس Options را کلیک نمایید،‌ در پنجره‌ی زیر تیک Embed fonts in the file را بزنید:

قرار دادن یک فونت در سند Microsoft Word

در زیر این گزینه تیک‌های دیگری هم هست که در صورتی که Embed only the characters used in the document را فعال کنید حجم فایل کمتر شده و تنها کاراکترهایی که فونت آنها را عوض کرده‌اید را Embed می‌کند و تیک بعدی نیز وقتی فعال گردد فونت‌های سیستمی مانند Arial ،Tahoma و امثال آنها Embed نمی‌شوند.

همچنین بخوانید:   تغییر عمل کرد File Explorer از Quick Access به This PC
ولی در انتها باز توصیه ما PDF کردن سند هست که برای این کار هنگام Save کردن سند از Save As استفاده کرده و در File Type گزینه‌ی PDF یا Portable document file را انتخاب نمایید.

در صورت وجود مشکل یا سوال در بخش دیدگاه‌ها مطرح نمایید.

منبع: دانش کامپیوتری
۲ آذر ۱۳۹۶

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید