نسخه Windows 10 Pro for Workstations چیست؟

نسخه Windows 10 Pro for Workstations چیست؟ در اخبار جدید شرکت Microsoft خبری مبنی بر ارائه شدن یک نسخه جدید ویندوز با نام Windows 10 Pro for Workstations بودیم که در این مطلب تمامی موارد مربوط به آن را برای شما گردآوری کرده‌ام.

نسخه Windows 10 Pro for Workstations چیست؟

از قبل در مورد موارد موجود در ویندوز 10 اطلاع داریم و ابتدا به ویژگی های این نسخه می پردازیم:

قابلیت ReFS یا Resilient File System:

این قابلیت درست هست که در ویندوز سرور 2012 برای اولین بار ارائه شد ولی در ویندوزهای غیر سروری اولین بار در Windows 10 Pro for Workstations آن را می بینیم که در مقاله قبلی سایت به صورت کامل در مورد آن صحبت کرده‌ایم. (لینک به مطلب)

پشتیبانی از حافظه های پایدار (Persistent Memory):

ویندوز جدید از سخت افزارهای NVDIMM-N پشتیبانی می کند که حافظه RAM در این نوع درست هست که سرعت خواندن و نوشتن یکی با نوع قبلی دارند ولی تنها تفاوتی که دارند این هست که با خاموش کردن سیستم () داده های از روی رم های NVDIMM-N پاک نمی شود و ویندوز می تواند با ریستارت دوباره از آنها استفاده نماید.

به اشتراک گذاری سریع فایل ها با تکنولوژی  SMB Direct:

این ویرایش ویندوز از قابلیت SMB Direct ویندوز سرورها نیز پشتیبانی می کند که با فعال بودن حالت Remote Direct Memory Access (RDMA) در سخت افزار شبکه می توان به سرعت بالایی در تبادل اطلاعات داخل شبکه ای پرداخت. برای بررسی فعال بودن قابلیت RDMA در آداپتور شبکه باید PowerShell را با دسترسی ادمین اجرا کنید و دستور Get-SmbServerNetworkInterface را در آن اجرا نمایید.

پشتیبانی از سخت افزارهای پیشرفته و سطح بالا

همانند ویندوزهای سرور در این ویندوز نیز می توان از پردازنده های Intel Xeon و AMD Opteron استفاده کرد که در ویندوزهای معمولی این امکان اگر هم وجود داشته باشد از همه قابلیتهای این سخت افزارها استفاده نمی‌گردد.

جمع بندی

از این ویندوز حرفه ای می توان برای سرورها و Workstation های کوچک که در کنار قابلیت های ویندوز سرور به قابلیت های دیگر ویندوز های معمولی نیز نیاز باشد استفاده کرد.

در صورت کپی و استفاده حتما نام نویسنده و لینک به منبع در دانش کامپیوتری را فراموش نفرمایید.

نوشته‌های مرتبط

2 دیدگاه برای “نسخه Windows 10 Pro for Workstations چیست؟”

  1. mehdi

    دوست عزیزم ممنون میشم به سوالم پاسخ بدید
    ایا این ویندوز با این قدرت و توانایی برای اجرای بازیهای کامپیوتری بهتر است؟
    با توجه به توانایی هایی که در سرعت دارد.ممنون اگر پاسخ رو سریعتر اعلام بفرمایید چون باید یه ویندوز دانلود و نصب کنم.سپاسگذارم از زحماتتون

    1. علیک سلام. شما هم خسته نباشید. نه این ویندوز برای بازی نیست. برای سرورها و ورکستیشن‌ها طراحی شده.

پیام بگذارید