عوض کردن مکان دانلود در مرورگرهای Opera ،IE ،Chrome و Firefox

در این مطلب با نحوه عوض کردن همیشگی مکان فایل‌ها در انواع مرورگرها آموزش داده ‌می‌شود که دلیل آن هم این هست که اکثر مرورگرها در مکان همیشگی دانلود یعنی آدرس C:\Users\username\Downloads فایل‌های دریافتی از اینترنت را ذخیره می‌کنند.

مرورگر

در صورتی که برای ویندوز مشکلی پیش آید و قادر به باز کردن ویندوز نباشیم دسترسی به این آدرس پس از نصب دوباره ویندوز سخت می‌باشد و همچنین درایو C بدلیل نصب بودن ویندوز و سایر نرم‌افزارها پس از مدتی پر می‌شود و بهتر هست فایل‌ها را در مکانی دیگر ذخیره کنیم.

مرورگر IE

برای عوض کردن مکان دانلود در مرورگر Internet Explorer ابتدا دکمه‌های ترکیبی Ctrl + J را می‌فشاریم تا صفحه دانلود‌ها باز شود. سپس بر روی Option موجود در سمت چپ پایین کلیک می‌کنیم و در صفحه باز شده با زدن Browse مکان جدید را برای دانلود انتخاب می‌کنیم. گزینه زیر آن هم برای این هست که پس از دانلود کردن فایل‌ها به شما اطلاع بدهد یا نه.

.

مرورگر Chrome

پس از باز کردن مرورگر Chrome به بخش Setting رفته و در انتها بر روی Show advance setting کلیک می‌کنیم و در بخش Downloads مکان دانلود فایل‌ها را می‌توانیم عوض کنیم. با زدن تیک زیر آن در صورت دانلود هر فایل مکان دانلود برای آن پرسیده می‌شود.

.

مرورگر Firefox

در مرورگر موزیلا به Setting رفته و بر روی Option کلیک نمایید. در تب General و در بخش Downloads می‌توان مکان دانلود برای تمامی فایل‌ها و یا پرسیده شدن مکان دانلود برای هر فایل را مشخص نمود.

.

مرورگر Opera

در مرورگر Opera کافیست Setting را باز کنید. همان گزینه اول مربوط به عوض کردن مکان دانلود فایل‌ها می‌باشد.

.

منبع:‌ دانش کامپیوتری

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید