رفع مشکل Unable to find the Ubisoft Game Launcher

Unable to find the Ubisoft Game Launcher

یکی از مشکلاتی که در سری بازی‌های شرکت Ubisoft معمولا کاربران با آن مواجه می‌شوند، خطای Unable to find the Ubisoft Game Launcher می‌باشد که در این مطلب ما می‌خواهیم تمامی روش‌هایی که برای رفع آن می‌توان انجام داد را با هم بررسی کنیم.

خطای Unable to find the Ubisoft Game Launcher در هنگام اجرای یک بازی رخ می‌دهد و بیشتری موردی که کاربران گزارش داده‌اند، بازی Assissins’ Creed است. عمده دلیل این مشکل یا عدم نصب صحیح بازی در مسیر درست آن است یا روشن بودن آنتی‌ویروس و حتی در کشور ما به دلیل کرک بودن بازی‌ها،‌ در صورت عدم کرک صحیح بازی‌ها نیز خطای Unable to find the Ubisoft Game مشاهده می‌شود.

روش‌های ممکن برای رفع خطای Unable to find the Ubisoft Game Launcher

در زیر به صورت تیتر تمامی راه‌های ممکن برای رفع مشکل و خطای Unable to find the Ubisoft Game Launcher در اجرای بازی‌های شرکت Ubisoft را می‌توانید مشاهده نمایید:

  • عدم اجرا شدن توسط لانچر بازی
  • نیاز داشتن به مجوز ادمین در اجرای بازی
  • کرک نبودن صحیح بازی
  • نصب نبودن صحیح و کامل بازی

حال در زیر، تمامی علت‌های خطای Unable to find the Ubisoft Game Launcher را به صورت تک‌تک بررسی کرده و بیشتر توضیح می‌دهیم.

Unable to find the Ubisoft Game Launcher

عدم اجرا شدن توسط لانچر بازی

تمامی بازی‌هایی که این روزها توسط شرکت Ubisoft ارائه می‌شود دارای لانچر می‌باشند. این لانچر به چه معنیست؟ وقتی فایل اجرایی بازی می‌خواهد بر روی سیستم‌عامل اجرا شود، نیازمند این است که یک سری اطلاعات از سخت‌افزار و شرایط سیستم شما داشته باشد. همچنین می‌توان در لانچر یک سری متغیرها را برای اجرای بازی تنظیم کرد.

در صورتی که شما از طریق لانچر بازی، اقدام به اجرای بازی نکنید، خطای عدم توانایی اجرای بازی به شکل صحیحی نمایش داده نمی‌شود و خطا به عنوان Unable to find the Ubisoft Game Launcher به شما نمایش داده می‌شود.

برای رفع این خطا، به محل نصب بازی مراجعه کرده و به دنبال یک فایل با نام Luancher.exe یا UbisoftGameLuancer.exe و شبیه‌ این موارد با عنوان Launcher‌ در آن باشید و آن را اجرا نمایید.

خواهید دید که دیگر این خطا وجود ندارد و بازی با موفقیت اجرا می‌شود. در صورتی که مشکل پابرجا بود به ادامه‌ی مطلب مراجعه بفرمایید.

نیاز داشتن به مجوز ادمین برای اجرای بازی

برخی اوقات نیز دلیل نمایش خطای Unable to find the Ubisoft Game Launcher می‌تواند عدم دسترسی لانچر بازی به دیتای خودش باشد. در مورد لانچر در بالا صحبت کردیم، اکنون در این روش، چون دسترسی ادمین وجود ندارد برای رفع با این روش کافیست پس از پیدا کردن لانچر صحیح بازی، بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه‌ی Run as administrator را انتخاب نمایید. با این روش به احتمال زیاد بازی بدون مشکل و خطا اجرا می‌شود.

کرک نبودن صحیح بازی

در ایران، به دلیل تحریم و موارد مشابه آن، نمی‌توان بازی را از سازنده خریداری کرد و مجبور به استفاده از کرک برای دور زدن خرید بازی هستیم. در این صورت یک مشکل بزرگ برای ما به وجود می‌آید و آن هم سالم بودن و حتی در برخی موارد آلوده نبودن کرک بازی است.

برای رفع مشکل با این روش، کافیست به سایت‌های دانلود بازی مراجعه کرده و انواع کرک‌های موجود برای بازی را دانلود و بررسی بفرمایید.

همچنین به یاد داشته باشید در تمامی این مدت آنتی‌ویروس سیستم بهتر است خاموش باشد، چون ماهیت کرک و Patch کردن بازی، هم غیر مجاز است و هم شبیه به کار ویروس‌هاست و برای همین در صورت روشن بودن آنتی‌ویروس امکان انجام کار وجود ندارد.

نصب نبودن صحیح و کامل بازی

آخرین موردی که باید به آن دقت کرد، عدم نصب صحیح بازی و یا در مسیر مناسب آن است. برای بررسی این مورد هم، راهی به جز نصب مجدد بازی نیست و باید ابتدا نسخه‌ای که هم‌اکنون بر روی سیستم نصب است را پاک نمایید و سپس با Setup بازی مجدد در یک مسیر راحت‌تر مانند آدرس زیر نصب نمایید:

C:\Games\Ubisoft

سپس مجدد بازی را با استفاده از لانچر اجرا نمایید و در صورتی که خطا رفع نگردید مطمئن باشید این بازی با مشکل دریافت شده و به دنبال دریافت یک نسخه‌ی دیگر بازی برای سیستم‌عامل و سیستم سخت‌افزاری خود باشید.

لطفا منبع آموزش را هنگام استفاده و کپی فراموش نفرمایید.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید