Gadget های ویندوز 7 را بر روی ویندوز 8 تجربه کنید

در ویندوز 8 ماکروسافت با شعار اینکه ” App را جایگزین Gadget ها می کنیم ” ویژگی Gadget‌ها را برداشت تا از برنامه‌های مترو استفاده شود. ولی اگر به Gadgetی از ویندوز 7 نیاز دارید و می‌خواهید این ویژگی را بر روی ویندوز 8 نیز داشته باشید پیشنهاد می‌کنم ادامه این مطلب را از دست ندهید.

Gadget های ویندوز 7 را بر روی ویندوز 8 تجربه کنید

1- ابتدا برای ویندوز های 32 بیتی این فایل و برای ویندوز های 64 بیت از ویندوز 8 این فایل فشرده را دانلود کرده و در هارد خود Extract کنید. (حجم برای 32 بیتی دو مگابایت و برای 64 بیتی 4.7 مگابایت می باشد)

2- به داخل پوشه ای که از حالت فشرده شده باز کرده‌اید بروید و در تصویری مانند تصویر زیر بر روی دو فایل و پوشه اول راست کلیک کرده و Copy کنید :

Gadget
کپی کردن دو مورد اول داخل فایل فشرده

3- حال به پوشه System32 موجود در شاخه ویندوز بروید (برای راحتی دکمه ویندوز و R را برای اجرای Run بفشارید در داخل کادر عبارت system32 را اجرا کنید.)
در داخل پوشه System32 عمل Paste را انجام دهید که برای این کار مجوز Administrator نیز لازم هست که با گذاشتن تیک همه موارد را مجوز دهید :

دادن مجوز Administrator به عمل Paste دو مورد اول
دادن مجوز Administrator به عمل Paste دو مورد اول

4- بر روی install.cmd راست کلیک کرده و Run as administrator را انتخاب کنید تا صفحه نصب آماده شده و عملیات نصب ادامه یابد.

نصب افزونه
نصب افزونه

5- این مرحله تست درست نصب شدن می باشد اگر در انتهای کار پیغام موفقیت آمیز بودن نصب را به شما داد و در راست کلیک شما گزینه زیر موجود نبود به پوشه files که در داخل پوشه System32 کپی کردید بروید و فایل های Sidebar1.vbs و Sidebar2.vbs را خودتان Open with command prompt را بزنید و نصب کنید. (به همراه مجوز Administrator …)

Gadgetrain-RightMenu
راست کلیک بر روی دسکتاپ و اضافه شدن Gadgets

حال می توانید با یک بار Restart کردن از گجت های ویندوز 7 در ویندوز 8 نیز استفاده کنید.

هرگونه سوال یا مشکل را در دیدگاه های همین قسمت می توانید در میان بگذارید…

این مطلب اختصاصی “دانش کامپیوتری – Mehrdad32.IR” می باشد ؛ در صورت استفاده به هر عنوان لینک به مرجع آن فراموش نگردید.

نوشته‌های مرتبط

3 دیدگاه برای “Gadget های ویندوز 7 را بر روی ویندوز 8 تجربه کنید”

  1. admiral

    سلام
    خیلی ممنون

پیام بگذارید