رفع مشکل BSOD (صفحه آبی مرگ) در هنگام خاموش کردن بلوتوث

رفع مشکل BSOD (صفحه آبی مرگ) در هنگام خاموش کردن بلوتوث. برخی از کاربران سایت در درخواست‌های راهنمایی این مشکل که با خاموش کردن بلوتوث به صفحه آبی مرگ منجر می‌شوند، را داشتند که در این مطلب به صورت کامل به رفع این مشکل می‌پردازیم.

همانطور که قبلا هم در این مطلب به مشکل BSOD یا Blue Screen Of Death پرداخته بودیم عمده دلیل این خطا مشکلات سخت‌افزاری یا درایوری هست که در این مطلب هم مشکل بیشتر اوقات از خود درایور هست و برای رفع مشکل بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

۱- به Device Manager بروید. (در Start همان عبارت device manager را تایپ نمایید ظاهر می‌شود.) سپس به بخش Bluetooth رفته و روی بلوتوث مورد نظر راست کلیک کرده و Properties را بزنید. دقت نمایید در این بخش ممکن است درایورهای بلوتوث زیادی را مشاهده نمایید. ولی اگر سخت‌افزار بلوتوث به صورت USB وصل کرده‌اید روی سخت‌افزار اسم دستگاه هست و در لپ‌تاپ‌ها هم اکثرا Intel Wireless یا Qualcomm Atheros هست.

۲- در بخش Properties بلوتوث به تب Driver رفته و چک کنید دکمه Roll back Driver اگر فعال بود آن را زده و مراحل را ادامه دهید. (در صورتی که فعال باشد نشان دهنده این هست که جدیدا شما یک به روز رسانی بر روی درایور داشته‌اید که خود ویندوز هم احتمال BSOD را می‌داده و این دکمه را برای رفع مشکل فعال کرده است)‌ در صورتی که فعال نبود به اینترنت وصل شوید و بر روی Update driver کلیک نمایید.

۳- برای انجام مراحل Update در پنجره باز شده بر روی گزینه‌ی اول یعنی Search automatically کلیک کرده و در صورتی که درایور جدید در اینترنت برای سخت‌افزار شما ثبت شده باشد دانلود و نصب می‌شود. در صورتی که چیزی برای به روز رسانی پیدا نکرد بهتر است به سایت سازنده مراجعه کرده و آخرین نسخه درایور سخت‌افزار خود را پیدا کرده و آن را دانلود و نصب نمایید.

۴- در صورتی که با انجام سه مرحله قبلی مشکل رفع نگردید، یک بار از Device Manager‌ درایور بلوتوث مربوطه را با راست کلیک و Uninstall و زدن تیک Uninstall driver حذف نمایید و آخرین نسخه‌ی درایور که از سایت سازنده دریافت کرده‌اید را نصب نمایید.

رفع مشکل BSOD (صفحه آبی مرگ) در هنگام خاموش کردن بلوتوث

با انجام این مراحل به احتمال زیاد مشکل رفع می‌گردد ولی در صورت وجود مشکل دوباره در بخش دیدگاه‌های زیر می‌توانید آن را مطرح نمایید.

منبع: دانش کامپیوتری – ۱۷ شهریور ۱۳۹۷

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید