رفع مشکل USB Device Not Recognized Error در ویندوز

رفع مشکل USB Device Not Recognized Error در ویندوز. در صورتی که یک دستگاه USB را به کامپیوتر وصل کردید و خطای USB Device Not Recognized Error را دریافت کرده‌اید نشان می‌دهد که یک مشکلی در ارتباط با آن دستگاه وجود دارد و با این آموزش این مشکل را رفع می‌نماییم.

همچنین بخوانید:   لایک، Follow و Share رایگان در فیسبوک برای صفحه، پروفایل و موارد مشابه

.

به صورت کلی این مشکل دلیل اصلی و ثابتی ندارد و بایستی برخی موارد را بررسی نماییم:

۱- دستگاه را از درگاه USB جدا کرده و دوباره وصل نمایید. با این‌کار در صورتی که اتصال به درستی انجام نشده باشد مشکل رفع می‌شود.

۲- در صورتی که از کابل برای اتصال دستگاه به کامپیوتر و از طریق USB استفاده می‌کنید امکان دارد کابل خراب شده باشد و در صورت امکان از کابل دیگری استفاده نمایید.

۳- اگر از Hub برای اتصال به چند دستگاه USB استفاده می‌کنید این هاب را برداشته و به صورت مستقیم امتحان کنید.

۴- یک بار سیستم را ریستارت کنید ولی قبل از آن دستگاه را جدا کنید و پس از شروع مجدد  آن را وصل نمایید.

۵- از یک پورت دیگر برای اتصال استفاده کنید، ممکن است درگاه کنونی خراب شده باشد.

۶- دستگاه را به یک کامپیوتر دیگر متصل نمایید، ممکن است دستگاه شما خراب شده باشد…

در صورتی که ۶ مورد فوق مشکل  شما را حل نکرد کار کمی زمان بر می‌شود و باید موارد زیر را بررسی نمایید.

رفع مشکل USB Device Not Recognized Error در ویندوز

به‌روزرسانی درایورها

برخی اوقات یک دستگاه نیازمند یک درایور برای اتصال به ویندوز است و بایستی قبل از اتصال آن نصب گردد. برای اینکار می‌توانید از سازنده (سایت یا کتابچه‌ی راهنمای همراه دستگاه) کمک بگیرید و در صورتی که در آن قید شده باشد درایور مربوطه را با توجه به ویندوز خودتان نصب نمایید.

همچنین برای اینکه مطمئن شوید درایوری درست نصب نشده است به Device Manager رفته و در صورتی که یک درایور درست نصب نشده باشد با علامت زرد رنگ کنار آن معلوم می‌شود. البته توجه نمایید اکثر درایورها در ماکروسافت وجود دارند و اگر اینترنت داشته باشید یا راست کلیک و Update مشکل رفع می‌شود.

به‌روزرسانی ویندوز

رفع مشکل USB Device Not Recognized Error در ویندوز

مورد بسیار نادری هست ولی ممکن است سخت‌افزار شما جدید باشد و فعلا ویندوزی که از آن استفاده می‌کنید با سخت‌افزار ان سازگار نباشد که برای رفع مشکل باید از بخش Setting یا در ویندوزهای قدیمی در Control Panel وارد Windows Update شده و مطمئن شوید که از آخرین به‌روزرسانی ویندوز استفاده می‌کنید.

روش‌های دیگری هم مانند به‌روزرسانی Firmware مادربورد و CPU و … هم وجود دارد ولی به دلیل حساسیت بالا در این مورد آموزشی ارائه نمی‌گردد.

در صورت کپی و استفاده از این آموزش در هر مکانی ذکر نام نویسنده و لینک به آن نشانه‌ی وجود انسانیت در شماست!

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید