بزرگترین باج‌افزارها و بدافزارهای سال 2013

بزرگترین باج‌افزار و بدافزار ویروس‌های کامپیوتری کدام هستند؟ از روزی که کامپیوتر وارد عرصه مهمی در دنیای امروزی شد خطرهای مختلفی گریبانگیر آن و کاربرانش در طول این مدت شده است. که یکی از مهم‌ترین این خطرها ویروس‌ها یا Malware ها می‌باشند.

هدف این‌ها متعدد است ولی هدف اصلی آن‌ها نفوذ به هر شکل در سیستم‌های کاربران و دزدی اطلاعات می‌باشد. حتی شما ماهانه بالای 100هزار تومان پول آنتی‌ویروس‌های شکیل را بدهید و حتی برای گوشی اندروید خود نیز آنتی‌ویروس نصب کنید که کار آن در حد فضا گرفتن از گوشی و کمک به خراب شدن زودهنگام آن می‌کند، باز هم امنیت شما ۱۰۰٪ نمی‌باشد!

بزرگترین بدافزارها، باج‌افزارها و ویروسهای کامپیوتری کدامند؟

بدافزار

در سال 2013 شاهد حمله ویروس‌های خطرناکی در سرتاسر دنیای مجازی شده بودیم که نمونه‌هایی از آنها را در ادامه این مطلب برای مطالعه شما در قالب یک مقاله کوتاه اینترنتی آماده کرده‌ایم.

Ransomware

نوع جدید بدافزارها که روس‌ها از آن بیشتر از سایر مردم مطلع هستند و دلیل آن انتشار و خسارت‌های بالای این “باج‌افزار” می‌باشد (+). این باج‌افزار پس از وارد شدن به سیستم اطلاعات مهم آن را با کلید مخصوص هکر Encrypt می‌کرد (کد سازی) و برای بازگردانی آن اطلاعات قربانی باید مبلغی بین 300 الی 400‌ دلار را متحمل می‌شد!

.

Phone scams

باج‌افزاری که با عناوینی خود را در بین کامپیوترهای ویندوزی با اعتبار شرکت ماکروسافت جا داد تا با عنوان برترین آنتی‌ویروس توصیه شده از طرف ماکروسافت در بین شمار بیشتری از سیستم‌ها جای گرفت که در این باره ماکروسافت اطلاعیه ای مبنی بر ویروس و باج‌افزار بودن این نرم‌افزار اعلام نمود‌‌‌ (+).

.

DDoS

سال 2013 حملات DDoS زیادی به بانک‌های مشهور امریکا و اروپا شد که در امریکا میلیاردها دلار با کمک این روش به سرقت برده شد. البته باید گفت روش DDoS که مخفف distributed-denial-of-service می‌باشد خود به تنهایی تنها با افزایش Request های یک سرور آن را برای مدتی Down می‌کند تا موارد امنیتی آنلاین آن مختل گردد.

.

PUPs

این روش (Potentially unwanted programs) که از سالهای اخیر بسیار مشاهده شده است در سال 2013 به رکورد خود دست یافت! در این بدافزارها شما نمی‌دانید کی نرم‌افزار مربوطه را نصب کردید و حتی در مواردی قادر به حذف و Uninstall آن هم نیستید! بله برخی از نرم‌افزارهای مشهوری که از سایت‌های اینترنتی دانلود می‌کنیم در کنار خود سایت ارائه دهنده دانلود رایگان نرم‌افزاری با هدف‌های خاص گنجانده است که با نصب نرم‌افزار اصلی آن هم بر روی سیستم شما نصب می‌گردد و می‌تواند کارهای متعددی را انجام دهد.

.

در کل سال 2014 نوع Ransomware ها درحال رشد خواهند بود که دلیل آن اهمیت شبکه و اینترنت در بین مردم می‌باشد و با توجه به بدافزارهای جدید در سیستم عامل های Mac و Android شاهد خسارت‌های گوناگون خواهیم بود.

بازهم یادآور می‌شویم، گران‌ترین آنتی‌ویروس شما را از گزند این بدافزارها نجات نمی‌دهد! خودتان هوشیار باشید و از هر سایتی هر فایلی را دانلود نکنید. با تشکر از وقتی که برای مطالعه این مقاله گذاشتید. 

زمستان ۱۳۹۲ – دانش کامپیوتری

نوشته‌های مرتبط

4 دیدگاه برای “بزرگترین باج‌افزارها و بدافزارهای سال 2013”

  1. M2M2

    سلام.
    وبسایت عالی داری امیدوارم همینجوری پیشرفت کنی
    می خواستم چندتا منبع بهم معرفی کنی در رابطه با اینترنت و برنامه نویسی و هک و خلاصه اینجور چیزا
    با تشکر

    1. سلام. ممنون. گوگل.

  2. abdoli

    من که خودم هر جمعه پا کنترل پنل میشینم و هر چی که نصب شده رو پاک میکنم به خصوص تولبار اونایی رو هم که نشون نمیده از تو task manager پیدا میکنم خوشبختانه تا حالا که گرفتار این ویروسا نشدم سایت خوبی داری راستی من یه چن ماهیه به جمع برنامه نویسا اومدم میخواستم ببینم از چه موتوری برا اندروید استفاده میکنی

    1. سلام، موتور بازی سازی منظور شماست؟ یا آی‌دی‌ای و اس‌دی‌کی؟

پیام بگذارید