موارد جدید در نسخه 4.3 اندروید بازهم با نام Jelly Bean

در اندروید 4.3 که Jelly Bean نام دارد، گوگل با ارائه گوشی هوشمند Nexus 4 و تبلت Nexus 7 نسخه رسمی اندروید 4.3 را نیز ارائه کرد که در کل همانطور که از اسم آن معلوم است نسبت به نسخه قبلی تغییرات عمده ای در این نسخه جدید وجود ندارد! ولی همه این تغییرات حتی کوچک را از منابع معتبر جمع آوری کردیم که شما هم می توانید از ادامه همین مطلب آنها را مطالعه نمایید.

گوگل در مورد نسخه 4.3 اندروید (Jelly Bean) اینگونه می گود : یک لوبیای ژله ای شیرین‌تر از قبل، حال ارائه شده بر روی سری نکسوس‌ها. در کل اگر بخواهیم تغییرات در این نسخه ها در یک جا خلاصه کنیم محدودیت های پروفایل ها، پشتیبانی از فناوری Bluetooth Smart برای اتصال به دستگاه های حسگر، اجرای روان تر بازی های بخاطر موارد 3D کار شده و بهره‌وری بیشتر در گرافیک به کمک نسخه 3.0 از OpenGL ES می باشد.

.

موارد جدید در نسخه 4.3 اندروید نام Jelly Bean

Jelly Bean

بخش صدا

صدای فراگیر و تکنولوژی های جدید برای پخش صدا با کیفیت بیشتر برای دستگاه های جدید و تبلت ها از جمله از تغییرات در بخش صوتی می باشد.

.

بخش Dial pad

در این قسمت با توجه به این عکس ویژگی Auto Complete جدیدی را برای وارد کردن شماره به همراه جست جو در نام ها مشاهده می کنیم. که برای فعال سازی باید از بخش تنظیمات و Dial Pad autocomplete اقدام نمایید.

.

بخش Keyboard & input

در این بخش دو تغییر جزئی در الگوریتم شناسایی عبارت تایپ شده و افزایش کار آمدی در جوی استیک ها اشاره شده است.

.

بخش Location

یک ویژگی جدید برای شناسایی مکان از طریق WiFi قرار داده شده است که نیاز به باز بودن WiFi برای این ویژگی دیگر وجود ندارد.

.

بخش Networking

تغییر عمده این بخش پشتیبانی از Bluetooth Smart یا همان بلوتوث با انرژی کمتر می باشد. برای مطالعه بیشتر در مورد این دستگاه ها اینجا کلیک نمایید. همچنین تغییر دیگر پشتیبانی از AVRCP 1.3 برای پخش نام آهنگ درحال پخش در دستگاه پخش خودروها می باشد.

.

بخش Settings

تغییری در بخش Apps وجود دارد که برای برنامه های غیرفعال شده (Disabled) یک تب جداگانه قرار داده شده است.

.

بخش Graphics

همانطور که ابتدای بحث اشاره شد پشتیبانی از فناوری OprnGL ES 3.0 از تغییرات این بخش می باشد که در کنار آن می توان به افزودن بخش Wireless Display برای تبلت ها و برقراری ارتباط بی سیم آنها با تلویزیون های سری جدید اشاره نمود.

.

بخش System :

– ویژگی Restricted profiles برای محدود سازی سطح دسترسی برنامه ها به موارد سیستمی می باشد. (تصویر مربوطه)

– تنظیمات ابتدای راه اندازی (Setup wizard) ساده سازی شده و چند مورد کم اهمیت این سری از این تنظیمات اولیه حذف گردیده است.

– کاربران استفاده کننده سریع تر از قبل می توانند در صفحه قفل تعویض گردند.

– پیمایش جدید در بین تصاویر داخل آلبوم.

.

بخش Internationalization and localization :

زبان های جدید مانند Africans, Amharic (አማርኛ), Hindi (हिंदी), Swahili (Kiswahili), and Zulu (IsiZulu) به لیست زبان ها اضافه شده است که در کنار آن تغییر مفیدی برای ما پارسی زبان ها هم مشاهده می شود که آن درست شدن همه بخش ها نظیر تنظیمات، مخاطبین، پیام ها و سایر مکان ها با زبان ها راست به چپ مانند پارسی می باشد.

.

تهیه شده در “دانش کامپیوتری” از منابع رسمی گوگل

نوشته‌های مرتبط

2 دیدگاه برای “موارد جدید در نسخه 4.3 اندروید بازهم با نام Jelly Bean”

  1. سلام
    نه گرینیفی مشکلی نداره
    مسیجینگ رو از برنامه های گوشی کلیر دیتا بزنید
    درست نشد فکتوری ریست و گزینه آخر فلش هست

  2. ح. ت.

    ممنون بابت مطلب مفید 🙂

پیام بگذارید