پاک‌سازی خودکار پوشه Temp در ویندوز ۱۰

به منظور پاک‌سازی خودکار پوشه Temp در ویندوز ۱۰ که این پوشه‌ی Temp در ویندوز، همانطور که از اسم آن مشخص است، حاوی فایل‌ها و پوشه‌هایی هست که ویندوز به صورت موقت به آن نیاز دارد. ولی برخی نرم‌افزارها نیز در این پوشه فایل‌هایی کپی می‌کنند که بعد از استفاده ممکن است آنها را پاک نکنند و وجود این فایل‌ها باعث پر شدن درایو ویندوز می‌شود. در این آموزش، امکانی را در ویندوز ۱۰ معرفی می‌کنیم که با آن به صورت خودکار، این پوشه پاک می‌شود.

قابل ذکر هست که این امکان در نسخه‌ی 1803 به بعد ویندوز ۱۰ وجود دارد

پاک‌سازی خودکار پوشه Temp در ویندوز ۱۰

برای فعال سازی به Setting رفته و در بخش Storage گزینه‌ی Storage scene را فعال نمایید. با این کار نظارت ویندوز به پوشه‌ی Temp و در کل خالی سازی درایو ویندوز از فایل‌های غیرضروری فعال نموده و اگر در زیر آن به بخش Change how to we free up space automatically بروید، در آن دو گزینه وجود دارد که در مورد دوم آن که مربوط به پوشه‌ی Temporary هست شما تعیین می‌کنید که هر چند روز این پوشه پاک‌سازی گردد.

دقت نمایید که اگر گزینه‌ی پایین تر آن که مربوط به پاک شدن پوشه‌ی Downloads است را از گزینه‌ی Never بردارید،‌ پوشه‌ی دانلود شما هر چند وقت که گذاشتید پاک می‌شود!

در انتهای صفحه هم گزینه‌ی Clean now وجود دارد که در لحظه‌ی ای که کلیک کرده‌اید فایل‌های غیرضروری را پاک می‌کند.

در صورتی که سوالی در این موارد داشتید در بخش دیدگاه‌های سایت مطرح نمایید.


در صورت کپی و استفاده از این آموزش در هر مکانی، نام نویسنده و لینک به آن را فراموش نکنید.

نوشته‌های مرتبط

3 دیدگاه برای “پاک‌سازی خودکار پوشه Temp در ویندوز ۱۰”

  1. داهی

    این راهنمایی شما یک تجربه جدید است. ممنون.

  2. رضا

    نیاز به نصب این برنامه نیست با دستورات زیر در RUN ویندوز اینکار رو انجام بدید!
    %temp%
    temp
    و تمام محتویات رو انتخاب کنید و پاک کنید تمام.

    1. الان شما هر چند لحظه چک می‌کنید که حجم درایو ویندوز زیاد گرفته شده و هی این کارها رو دستی انجام می‌دین؟ خب برای نوشتن فایل Word هم بهتره شما نوت پد رو نصب کنید و تگ‌های XML رو یادبگیرید و با اون دستی کار کنید یا برای پرینت گرفتن دستورات COM پرینتر رو یادبگیرید و به صورت Point به Point به اون درخواست ارسال کنید و برای دانلود هم از خود مرورگر به جای IDM استفاده کنید و میلیون‌تا مثال دیگه که نشون می‌ده نرم‌افزارها اومدن تا کار ما رو سریعتر و راحت‌تر کنن! اینکه شما یه دستور رو بلد هستی دلیل نمی‌شه هیچ نرم‌افزاری برای اون درست نشه 😐

      دیدگاه شما رو خوندم و پاسخ بالا رو دادم! رفتن به مطلب الان دیدم اصلا برنامه‌ای در کار نیست! شما کاش یه چند ثانیه وقت گرانبهای خودتون رو به خوندن مطلب می‌ذاشتید و می‌دیدید ابزار خود ویندوز ۱۰ و امکانات اون هست نه برنامه‌ی جدا 😐

پیام بگذارید