رفع مشکل سیاهی صفحه و کندی بالا آمدن بعد از Sleep ویندوز 10

تفکیک زبان‌های نوشتاری در برنامه‌های ویندوز

یکی از مشکلات جدی ویندوز ۱۰ که مخصوصا در لپ‌تاپ‌ها به وفور دیده می‌شود مشکل سیاهی صفحه پس از روشن کردن از حالت Sleep می‌باشد که برخی اوقات تا چند دقیقه هم طول می‌کشد که در ویندوزهای قبلی این مشکل نبوده است.

در ابتدا فکر می‌کردم تنها مشکل من می‌باشد ولی با کمی جست‌جو در Community ماکروسافت به این نتیجه رسیدم که کلا چند عامل باعث این مشکل می‌باشد که در زیر بررسی می‌کنیم:

۱- وجود نرم‌افزار یا سرویس باز دارنده از استارت‌آپ: با رفتن به تب Startup در Task Manager ویندوز هر موردی مانند برنامه Adobe Updater یا Microsoft OneDrive که لازم ندارید راست کلیک و Disable نمایید تا سرعت بوت سیستم بالا برود و هر چیزی که در کنار ساعت می‌بینید و لازم ندارید مانند Snag-It را غیرفعال نمایید و از آنتی‌ویروس‌های سبک مانند AVG یا Avira استفاده نمایید.

۲- کندی هارد دیسک: یکی از دلایل مهم دیگر کندی سخت‌افزاری هارد دیسک است که برای تست سلامت آن می‌توانید از Properties هر پارتیشن و تب Tools گزینه Error checking را انجام دهید تا در صورت وجود بد سکتور یا خرابی به شما اطلاع دهد. همچنین Defragment کردن در همان تب باعث افزایش سرعت هارد دیسک شما می‌شود. همچنین در صورت کپی فایل‌ها هم اگر کم شدن سرعت برای شما مشهود باشد پس سرعت هارد شما کم شده است.

۳- آپ‌دیت نبودن درایور سخت‌افزارهای مهم به‌خصوص کارت‌گرافیک‌ها: که مشکل من با دو مورد قبلی رفع نشد چون هیچ چیز اضافی در استارت‌‌آپ نداشتم و هارد دیسک هم تازه عوض کرده بودم! پس سری به Device Manager زدم و روی کارت گرافیک راست کلیک و Update و گزینه Update from internet را انتخاب کردم و چون به اینترنت متصل بودم با ۱۰۰ الی ۲۰۰ مگابایت دانلود و به‌روزرسانی کارت گرافیک مشکلم رفع گردید البته چون لپ‌تاپ بود هم برای Intel و هم AMD این کار را انجام دادم. همچنین با تجربه کاربران دیگر برای درایور Bluetooth و WiFi هم این مشکل ممکن است اتفاق بی‌افتد.

امیدوارم مشکل شما نیز رفع گردد.

رفع مشکل سیاهی صفحه و کندی بالا آمدن بعد از Sleep ویندوز 10

در صورت کپی نام منبع و لینک به مطلب در «دانش کامپیوتری» را فراموش نفرمایید

نوشته‌های مرتبط

7 دیدگاه برای “رفع مشکل سیاهی صفحه و کندی بالا آمدن بعد از Sleep ویندوز 10”

  1. Sin

    سلام لپ تاپم تو حالت اسلیپ گیر کرده و چندساعت هست که صفحه مانیتور سیاهه ولی چراغ لپ تاپ روشنه دکمه ی پاور رو هم میزنم اما فایده نداره به شارژم زدم اما اتفاقی نیفتاد لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم از این حالت خارج شه؟

    1. سلام. دستتون رو ۱۰ الی ۲۰ ثانیه روی دکمه پاور نگه دارید Power Off می‌شه.

  2. منصور

    سلام. مشکل من اینه که وقتی لپ تابمو تو خونه sleep میکنم خیلی عادی و سریع میاد بالا ولی کافیه بیام دانشگاه و یکبار تو دانشگاه به اینترنت وصل بشم اون موقع اگه اسلیپ کنم خیلی طول میکشه تا بیاد بالا. ولی مثلا اگه تو دانشگاه به اینترنت وصل نشم مشکلی پیش نمیاد.
    ممنون میشم راهنمایی کنید چون محل کارم تو دانشگاس و اینترنت هم لازمه کارمه.

    1. سلام. سیستم عامل و درایورهای لپ تاپ رو به روز رسانی کردید؟

  3. زهرا

    سلام من هم همین مشکلو دارم اما با این کارایی ک انجام دادم مشکلم رفع نشد!وقتی میره روو اسلیپ بجای خاموش شدن چراغای لپتاپ و رفتن رو حالت چشمک زن اسلیپ چراغ برق صفحه روشن میمونه(خود صفحه نه چراغ مصرف برقش ک باید در حالت اسلیپ خاموش شه)و کیبورد قفل میکنه و از اسلیپ درنمیاد!
    چندین دفعه مجبور شدم سیستمو با دکمه ی پاور ریبوت کنم میترسم مادر بورد یا سی پیوم بسوزه با این وضع(لپتاپم ری استارت نداره و توی اون حالت هیچکدووم از کلیدا ی موس هم کار نمیکنن!)توی ویندور 8.1 اینطوری نبود!لطفا راهنمایی کنییییین
    اگه میشه جوابو به ایمیلم بفرستین ممنون میشم!

    1. سلام. ویندوز رو آپدیت کنید و درست نشد مشکل سخت افزاری و مخصوصا از هارد می‌تونه باشه…

  4. پارتیشن

    بسیاااااااار عالی و مفیییییییییییییییییییییید بوووووووووووووووووووود..ممنونننننننننننننننننننننم

پیام بگذارید