اولین اطلاعات از PES 2014 منتشر شد

به تازگی مجله ی EDGE در شماره ۲۵۲ خود اولین نگاه به بازی Pro Evolution Soccer 2014 داشته ، که اطلاعات به دست آمده از این اولین نگاه نشان می دهد که Pro Evolution Soccer 2014 یا همان PES 2014 با خود تغییراتی انقلابی را در تاریخ این سری به ارمغان خواهد آورد. که از مهم ترین این ویژگی های می توان به ساخت بازی با موتور fox engine اشاره کرد. اطلاعات بیشتر در این مورد را می توانید در ادامه مشاهده فرمایید.


در زیر شما می توانید خلاصه ای از برخی اطلاعات موجودی که مجله EDGE از این عنوان ورزشی Konami داشته است را مشاهده فرمایید :

این بار بازی PES 2014 بر پایه‌ی موتور FOX Engine ساخته می شود.

تیم سازنده از این موتور به عنوان یک انجین جدید یاد کرده است.

این موتور قدرتمند از فیزیک جدیدی با نام فیزیک Barycentre استفاده می کند.

مفهوم فیزیک Barycentre به این شرح است : این بار تمامی قسمت های مختلف بدن بازیکنان دارای وزن های متفاوتی می باشند.

برخورد های بازیکنان با هم مشابه FIFA است.

مقاومت بازیکنان نسبت به برخورد ضربات بستگی به این دارد که کدام قسمت بدن بازیکنان ضربه خورده است.

تیم ساخت بازی تمامی تمرکز خودش را بر روی تصاویر رئالیسم برای گرافیک قرار داده است.

مجله EDGE به این نکته اشاره کرده است در یکی از نمایش های بازی کلوز آپ ( نمای بسته ی ) یک بازیکن ژاپنی به نمایش درآمد که حتی منافذ دقیق پوست و ابروی فرد را هم به زیبایی نشان می داد.

پیراهن های بازیکنان کاملا از بدنشان جدا می‌باشند.

پیراهن بازیکنان در هنگام درگیری بر سر توپ ممکن است از طرف دیگر بازیکنان رقیب کشیده و حتی پاره شود!

میزان کنترل توپ در یک شعاع حرکتی سه برابر بزرگ تر از نسل فعلی است ، یعنی این که در هنگام یک درگیری بر سر به دست آوردن توپ و در حالی که بازیکن سعی می کند با پاهای خود کنترل توپ را در اختیار بگیرد ، موارد پویاتری را فراهم خواهد کرد.

می توانید نحوه‌ی چینش بازیکنان در مناطق را به دلخواه خود انتخاب کنید.

این یعنی که این که بازی به شما این اجازه را می دهد که یک بازیکن فقط در شعاع یک منطقه‌ی کوچک از زمین حرکت کند و فراتر از آن جلوتر نرود.

اطلاعات مختصر و کاملی از PES 2014 در چند سطر :

نحوه برخورد بازیکنان و فیزیک :

این ویژگی همیشه یکی از پاشنه آشیل های قسمت های قبلی این عنوان ورزشی کونامی بود که نسبت به آن انتقادات زیادی می شد. ولی این بار بازیکنان صاحب توپ می توانند برای این که برای خود فضا ایجاد کنند به یک دیگر تنه بزنند. حتی بدون حضور توپ نیز بقیه بازیکنان نیز می توانند مانع از فرار بازیکنان رقیب به گوشه و کنار زمین شوند و همچنین می توانید به راحتی بر حریفان کوچکتر خود تسلط یابید. شما در حال حاضر می توانید پیراهن بازیکنان را برای جلوگیری از ادامه حرکتشان بکشید ( لباس در حال حاضر از بدن بازیکنان جدا می شود ) و حتی می توانید از زانوی خودتان نیز استفاده کنید. فیزیک و کنترل دقیق بر توپ نقش مهمی در بازی دارد. بازیکنان چالاک به راحتی می توانند مدافعان رقیب را که تعادل خوبی ندارند با شانه‌هایشان از میدان به در کنند و یا با استفاده از مهارت‌هایی که با توپ دارند و سرعتشان از مدافعان بگذرند.

شبیه سازی واقعی از ترکیب یک تیم فوتبال :

در حال حاضر شما می توانید مجموعه ای از بازیکنانتان را در مناطق خاصی از زمین قرار بدهید. این یعنی این که بازیکنان کلیدی شما ماموریت دارند که بر روی تاکتیک های خاصی در مناطق مختلف زمین متمرکز شوند. به عنوان مثال شما در واقعیت می توانید الگوی تیم های مورد علاقه خودتان را بعد از چند دقیقه بازی کردن بشناسید. تاکید بر روی دفاع و نحوه‌ی چینش خط دفاعی این امکان را به شما می دهد که در مقابل تیم های قوی تر تاکتیک های موثرتری داشته باشید. مانند زمانی که سلتیک در لیگ قهرمانان اروپا توانست با یک دفاع خوب و چند لایه بارسلونا را شکست دهد.

PES 2014

نویسنده : یاشار از صفحه “اخبار بازی های روز دنیا”

نوشته‌های مرتبط

4 دیدگاه برای “اولین اطلاعات از PES 2014 منتشر شد”

  1. HT

    تحیرش به خاطر تغییرات بنیادیه 🙂

    گوگل دیگه کجاست، منبع معتبر تر از شما 😉

    1. آره سایت های زیادی دیدم قول دادن تغییرات بدن روش ولی در جریانی که تغییرات و مشکلات باهم چقدر دوست هستن :دی

    1. چطور؟! توی گوگل بزن واقعی هست 🙂

پیام بگذارید