فایل های Word, Excel, PowerPoint را بدون MS Office باز نمایید

برای باز کردن فایل های Word, Excel, PowerPoint لازم است شما Microsoft Office نصب نمایید و برای این کار کلی فضای هارد اشغال می‌شود و باید وقتی برای نصب و کرک و فعال سازی آن بگذارید. ولی اگر کار شما فقط مشاهده این فایل‌ها و تغییرات جزیی روی آنهاست لازم نیست حتما Microsoft Office نصب نمایید. روش‌های ساده‌تر و سریع‌تری برای این کار موجود است که در ادامه آن را توضیح خواهیم داد.

روش‌های آفلاین:

در ابتدا چند روش برای مشاهده فایل‌ها بدون نیاز به اینترنت معرفی می‌کنیم که در بخش بعدی روش آنلاین هم هست که در آن لازم نیست شما چیزی دانلود نمایید.

ابزارهای Microsoft:

با نصب ابزارهای مشاهده‌کننده (Viewer) برای هر یک از برنامه‌های Office شما می‌توانید با یک ابزار کم حجم فایل‌ها را مشاهده نمایید:

این سه ابزار برای مشاهده فایل‌ها به کار می روند ولی همه اینها از سال 2017 دیگر توسط ماکروسافت توسعه نمی‌شوند و دانلود آن هم در سایت ماکروسافت متوقف شده که در بالا از سایت Softonic.com همه لینک‌ها گذاشته شده‌اند. و باز هم تاکید می‌کنم در این نرم‌افزارهای رایگان فقط شما می‌توانید فایل‌های آفیس را مشاهده نمایید.

ابزار OpenOffice:

با این نرم‌افزار متن باز (Open Source) شما می‌توانید با ابزارهای داخلی آن انواع فایل‌های Office را باز کرده و حتی ویرایش نمایید!‌ به جای ۷۰۰ مگابایت الی ۲ گیگ دانلود برای آفیس می‌توانید این نرم‌افزار را از این لینک با حجم 160مگابایت دانلود و نصب نمایید. از این نرم‌افزار می‌توانید در Linux و Mac نیز استفاده نمایید.

ابزار LibreOffice:

یکی دیگر از نرم‌افزار محبوب و رایگان دیگر نرم‌افزار LibreOffice است که برای ایرانی‌ها به خاطر پشتیبانی کامل از فارسی بهتر از ابزار قبلی می‌تواند باشد و این نرم‌افزار نیز کاملا متن باز (Open Source) بوده و از این لینک می‌توانید آن را دانلود و نصب نمایید. حجم این نرم‌افزار هم حدود 240 مگابایت است که باز هم با توجه به حجم خود Office و رایگان بودن آن بهتر است.

روش‌های آنلاین و برخط:

همانطور که در قبل گفتیم در این روش شما در مرورگر خود صفحه هر یک از ابزار زیر را باز می‌کنید و فایل را از رایانه خود باز کرده و همه عملیات را می‌توانید بر روی آن انجام دهید و برای این کار نیازی به دانلود نیست و همه چیز آنلاین انجام می‌شود.

ابزار Google:

شرکت گوگل برای این کار بهترین و سریع‌ترین ابزار را دارد که در این میان برای ویرایش و باز کردن فایل‌های Word ابزار Docs را ارائه کرده است. برای کار با فایل‌های Excel ابزار Sheets را دارد و برای فایل‌های PowerPoint ابزاری به نام Slides‌ را معرفی کرده است.

ابزار ThinkFree:

یک ابزار رایگان برای مشاهده و ویرایش فایل‌های Office به نام ThinkFree وجود دارد که یکی از بخش‌های آن برای کار به صورت آنلاین بوده که از این لینک می‌توانید وارد آن شوید و از سمت چپ برای Word، Cell و Show اقدام نمایید. و همچنین این ابزار برای فرمت‌های زیر می‌توانید مفید باشد:

.doc, .dot, .rtf, .ppt, .pot, .pps, .xls, .xlt, .docx, .pptx, .xlsx, .pdf, .hwp…

در صورت کپی و استفاده از متن ذکر نام دانش کامپیوتری به عنوان منبع و لینک به آن ضروری است.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید