رفع مشکل Blue Screen پس از به‌روزرسانی ویندوز

حفظ حریم خصوصی در ویندوز با نرم‌افزار WPD

رفع مشکل Blue Screen پس از به‌روزرسانی ویندوز. برخی از کاربران برای این مورد بارها در گروه رفع مشکلات و ایمیل از بنده سوال کرده بودند که در این مطلب مشکل صفحه آبی مرگ ویندوز که اکثرا ناشی از مشکلات سخت افزاری هست را برای مورد پس از به‌روزرسانی ویندوز توضیح داده و آن را رفع می‌نماییم.

دلیل این مشکل

از قبل در این نوشته به صورت کلی صفحه آبی را توضیح داده بودیم ولی بارها شده پس از به روز رسانی ویندوز ده مشکل Blue Screen پیش آمده که زیر آن عبارت  0x7B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE را برای این خطا نمایش می‌دهد:

رفع مشکل Blue Screen پس از به‌روزرسانی ویندوز

دلیل اصلی این مشکل عدم شناسایی هارد برای بوت شدن هست که به چند روش باید این مشکل را رفع نماییم.

رفع مشکل Blue Screen پس از به‌روزرسانی ویندوز

رفع مشکل

ابتدا به صورت سخت افزاری اگر ممکن هست بررسی نمایید کابلهای داخل کیس از هارد جدا نشده باشد و اگر ظاهری سالم دارد به قبل از این مشکل نگاه کنید و در صورتی که در تنظیمات CMOS یا حتی سخت افزاری تغییری داده‌اید آن را به قبل برگردانید و حتی دیده شده با وصل بودن یک فلش به مادربرد نیز این خطا رخ داده است!

یک راه دیگر نیز برای بررسی هارد، مراجعه به تنظیمات BIOS و بخش BOOT و دیدن اسم هارد دیسک در آن هست و در صورتی که در آن اسم هارد نباشد یا Controller هارد خراب شده یا خود هارد دیسک. ولی دیده شده که کنترل هارد به صورت نرم افزاری نیز گم (lost) می‌شود و برای رفع بهتر هست دیسک ویندوز را قرار داده و Startup Repair بزنید.

در صورتی که موارد بالا مشکل شما را رفع نکرد در این لینک به تفضیل این مشکل مورد بررسی قرار گرفته و به صورت تصویری این مشکل در دو نوع هنگام کار با سیستم عامل، در شروع به کار ویندوز مورد بررسی و رفع قرار گرفته است.

در صورت کپی نام دانش کامپیوتری و لینک به آن فراموش نگردد.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید