بازی های PlayStation را در Linux بازی کنید

بازی های PlayStation را در Linux بازی کنید. لینوکس یک سری لیست عالی از شبیه سازها را دارد، از جمله برای پلی استیشن سونی. برای انتخاب بین شبیه سازها تعداد زیادی وجود داردند، اما پیشرفته ترین شبیه ساز و بهترین آنها برای بازی کردن بازی های Playstation در لینوکس، شبیه ساز PCSXR PlayStation است. این شبیه ساز نسخه جدید و بهتری برای PCSX قدیمی است. توسعه دهندگان شبیه ساز قدیمی را بهینه سازی کرده و آن را بهبود بخشیده اند. توسعه دهندگان پیشرفت های زیادی در این نسخه از شبیه ساز را انجام داده اند و همچنین مشکلات قبلی آن را حل کرده اند. در اینجا نحوه دریافت شبیه ساز PlayStation و کار بر روی سیستم عامل لینوکس را گردآوری کرده ایم.

در زیر برای توزیع های مهم لینوکس آموزش دریافت این شبیه ساز فراهم گردیده است:

نصب نرم افزار

در توزیع اوبونتو (Ubuntu) این نرم افزار به صورت رسمی در بخش Source نرم افزارهای آن وجود دارد و کافیست شما در بخش software & updates نام PCSXR را جست جو کرده و آن را نصب نمایید. همچنین در صورتی که در بخش نرم افزارها آن را نیافتید در ترمینال دستور sudo apt install pcsxr را می توانید اجرا نمایید.

در توزیع های زیر دستورهای گفته شده را در terminal باید اجرا نمایید. (دقت نمایید در برخی موارد ممکن است ابتدا با su وارد شده و بعد نصب نمایید):

Debian: sudo apt-get install pcsxr
Arch Linux: sudo pacman -S pcsxr
Fedora: sudo dnf install pcsxr

در OpenSUSE هم در بخش Source آن میتوانید نام نرم افزار را جست جو کرده و به راحتی نصب نمایید.

بازی های PlayStation را در Linux بازی کنید

منبع کد (Source Code)

همچنین این نرم افزار همانند بسیاری از نرم افزارهای لینوکس منبع باز بوده و شما می توانید کد منبع آن را دریافت و گسترش دهید: Download PCSXR Source Code

.

همچنین بخوانید:   نرم افزار RAM Usage برای نمایش رم بصورت گرافیکی [پروژه سی شارپ]

اجرای بازی ها در PCSXR

برای اجرای یک بازی در این نرم افزار کافیست پس از اجرای آن از File بر روی Run CD کلیک کرده، البته قبل از آن بایستی دیسک بازی PS1 را در CD ROM سیستم قرار دهید و اگر فایل ISO بازی را داشته باشید از همان منوی فایل می توانید Open File را زده و از فایل بازی را اجرا نمایید.

همچنین از بخش Configuration شما می توانید BIOS بازی را به آن اضافه کرده و Controller بازی را تغییر دهید. و همچنین قابل ذکر است در هنگام بازی شما می توانید وضعیت خود را ذخیره نمایید (save state) و در صورتی که خواستید آن را برگردانید (load state)

در انتها شما می توانید رام های بازی های پلی استیشن را از این سایت به رایگان دانلود نمایید.

در صورت کپی و استفاده ذکر نام منبع و لینک به مطلب در دانش کامپیوتری الزامی است.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید