تبدیل صدای ویندوز به Mono برای شنیدن با یک هدفون

تبدیل صدای ویندوز به Mono برای شنیدن با یک هدفون. شخصا برای بنده نیز بارها پیش آمده که خواستم صدای Stereo خروجی صوتی برخی اوقات به صورت Mono پخش گردد و برای این کار نیازمند نصب نرم افزار و تنظیمات سیستمی بوده که برای برگرداندن آن به روال قبل نیز نیازمند این تغییرات بوده. ولی در این مطلب یک روش خیلی ساده معرفی می گردد که تنها با یک تیک صدای ویندوز به صورت Mono در خواهد آمد.

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد:

صدای مونو (به یونانی: mono) (به فارسی: تک) به صدای تک کانال گفته می‌شود که ممکن است توسط یک میکروفون، یا توسط چند میکروفون ضبط و سپس در یک کانال صدا گنجانده شده باشد. برای پخش صدای مونو تنها یک بلندگو ضروری است و اگر چند بلندگو استفاده شود، تنها همان صدا از هر بلندگو پخش می‌شود، برخلاف صدای استریو (دو کانال) و صدای ساراند (چند کانال).

به این دلیل که صدای مونو پنجاه درصد کم‌تر از پهنای باند در مقایسه با صدای استریو استفاده می‌کند، از آن به طور گسترده‌ای در ارتباطات رادیویی و مخابراتی مثل “تلفن” و “بی‌سیم” که بیش‌تر “کلام” و افکت صوتی انتقال می‌یابد، استفاده می‌شود. همچنین استفاده از این نوع صدا برای ساخت پادکست، رادیو اینترنتی و هر محتوای کلامی، به همان دلیل ذکر شده توصیه می‌شود.

بسیاری از فیلم‌های استنلی کوبریک و وودی آلن به علت ترجیح آن‌ها، به صورت مونو صداگذاری شدند.

نیازمندی این مطلب Windows 10 Creators Update / Fall Update به بعد می باشد که RS3 نیز شامل آن می شود.

به تنظیمات موجود در Start رفته و روی Ease of access کلیک نمایید:

تبدیل صدای ویندوز به Mono برای شنیدن با یک هدفون

در صفحه باز شده بر روی Other options کلیک کرده و تیک Mono audio را بزنید.

با این روش صدای سیستم شما به صورت Mono در خواهد آمد.

تبدیل صدای ویندوز به Mono برای شنیدن با یک هدفون

در صورت کپی و استفاده نام دانش کامپیوتری و لینک به مطلب در آن فراموش نگردد.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید