جلوگیری از اجرای CompatTelRunner.exe در ویندوز ۱۰

رفع مشکل حذف فایل‌ها در ویندوز ۱۰ نسخه 1809

جلوگیری از اجرای CompatTelRunner.exe در ویندوز ۱۰. یکی از مشکلات ویندوز ۱۰ اجرا شدن برخی سرویس‌ها و Processهایی می‌باشد که باعث گرفته شدن منابع سیستم شده و سرعت ویندوز کند می‌شود. یکی از این برنامه‌ها CompatTelRunner.exe یا همان Windows Compatability Telemetry است که وظیفه آن جمع آوری و ارسال برخی اطلاعات برای سازنده با هدف بهبود ویندوز می‌باشد! قطعا خاموش بودن این برنامه هیچ مشکلی برای ویندوز ندارد و حتما توصیه می‌شود برای مصرف کمتر اینترنت و حفظ امنیت و اطلاعات خود این برنامه را خاموش نمایید.

جلوگیری از اجرای CompatTelRunner.exe در ویندوز ۱۰

برای این منظور در Start عبارت Task Scheduler را تایپ کرده و برنامه مربوطه را باز کرده و به آدرس زیر بروید:

Task Scheduler Library -> Microsoft -> Windows -> Application Experience

جلوگیری از اجرای CompatTelRunner.exe در ویندوز ۱۰

بر روی Microsoft Compatibility Appraiser راست کلیک کرده و آن را Disable نمایید. در صورتی که هنوز مشکل پابرجا بود بر روی ProgramDataUpdater نیز راست کلیک کرده و Disable نمایید.

در آخر این مورد را متذکر می‌شوم که این برنامه ویروس یا بدافزار نیست و برای خود ماکروسافت می‌باشد.

CompatTelRunner.exe file information

The process known as Microsoft Compatibility Telemetry belongs to software Microsoft Windows Operating System by Microsoft (www.microsoft.com).
Description: CompatTelRunner.exe is an important part of Windows, but often causes problems. The file CompatTelRunner.exe is located in the C:\Windows\System32 folder. Known file sizes on Windows 10/8/7/XP are 37,096 bytes (37% of all occurrences), 34,024 bytes, 67,816 bytes, 30,912 bytes or 15,808 bytes.

این آموزش از جایی کپی نشده و حاصل تجربه نویسنده می‌باشد، انتظار می‌رود شما کاربر محترم و متشخص نیز در صورت کپی و استفاده از آن در هر مکانی لینک به آموزش در سایت دانش کامپیوتری و درج نام نویسنده را فراموش نفرمایید.

نوشته‌های مرتبط

8 دیدگاه برای “جلوگیری از اجرای CompatTelRunner.exe در ویندوز ۱۰”

  1. مجید

    ممنون

  2. حسین

    سپاس و درود فراوان

  3. سهیل

    چیقده دوسش داشتم، مرسی

    1. خواییش می‌کنم 🙂

  4. علی

    ممنونم الان انجام دادم امیدوارم دوباره اجرا نشه

  5. مهدیار

    خیلی خوب بود ممنون 🙂

پیام بگذارید