حذف پوشه Windows.old از پارتیشن ویندوز

حذف پوشه Windows.old از پارتیشن ویندوز. برخی از کاربران در مورد این پوشه و حجم بالای آن سوال کرده بودند که آیا می‌توان آن را پاک کنند یا بودن آن با این حجم لازم هست یا نه. لازم دیدم در این آموزش جامع در مورد این پوشه توضیحاتی را بیان کرده و روش پاک کردن آن را نیز توضیح دهم.

حذف پوشه Windows.old از پارتیشن ویندوز

علت به وجود آمدن این پوشه چیست؟

وقتی شما ویندوز را Upgrade می‌کنید و از نسخه‌های قدیمی به نسخه جدید به روز رسانی می‌کنید برای اینکه بتوانید بعدا در صورتی که از نسخه جدید راضی نبودید آن را بتوانید Rollback نمایید،‌ این پوشه به وجود می‌آید و بهتر هست کمی با نسخه جدید کار کنید و اگر در مدتی که با آن کار کردید از نسخه جدید راضی بودید به سراغ بخش بعدی یعنی حذف این پوشه بروید ولی در صورتی که خواستید به نسخه قبلی برگردید کافیست وارد تنظیمات شده و از بخش Update & Security‌ به Recovery رفته و Go back to previous version یا مورد مشابه این را کلیک نمایید. البته دقت نمایید در بسیاری از مواقع پس از یک ماه استفاده از نسخه جدید این پوشه خودکار پاک می‌گردد ولی در صورتی که می‌خواهید دستی پاک نمایید به بخش بعدی این آموزش مراجعه نمایید.

چگونه این پوشه را پاک نماییم؟

همانطور که در بخش قبلی متن گفتیم این پوشه بعد از یک ماه پاک می‌شود ولی در صورتی که خواستید دستی آن را پاک نمایید به Disk cleanup را از استارت اجرا کرده و درایو ویندوز را انتخاب نمایید (در حالت عادی درایو C درایو ویندوز است) پس از آن در پنجره باز شده در زیر روی دکمه Clean up system files کلیک نمایید تا بتوانید فایل‌های سیستمی را نیز پاک نمایید. پس از آن لیست به روز شده و گزینه ای با عنوان Previous Windows Installation  را تیک بزنید و تایید نمایید:

حذف پوشه Windows.old از پارتیشن ویندوز

در صورتی که سوال برای تایید این عملیات پرسیده شد تایید کرده و خواهید دید که این پوشه Windows.old پاک گردید.

در صورت پاک شدن این پوشه چه مشکلی پیش می‌آید؟

بنا به مطالب قبل آموزش پس از پاک شدن این پوشه دیگر نمی‌توانید به نسخه قبلی ویندوز Rollback نمایید. به غیر از آن هیچ مشکل دیگر وجود ندارد.

این مطلب از جایی کپی نشده و انتظار می‌رود شما نیز در صورت استفاده از آن و کپی برداری نام منبع و لینک به مطلب در دانش کامپیوتری را رعایت نمایید.

نوشته‌های مرتبط

2 دیدگاه برای “حذف پوشه Windows.old از پارتیشن ویندوز”

  1. احمدرضا

    سلام
    سایت بسیار خوبی دارید. مفید و ارزشمند.
    تنها مورد منفی سایت شما آدرس سایت هست. ای کاش آدرس سایت رو بهتر انتخاب می کردید.
    در کل جز سایت های مفید و کاربردی هست برای ما.
    از شما متشکرم. موفق باشید.

    1. سلام. از سال 89 که شروع به کار کردم فقط یک وبلاگ شخصی بود و رفته رفته آموزش‌ها کامل شدند و به خاطر ثبت شدن در گوگل و … دیگه امکان عوض شدن اون نشد… دیگه اسمم هست و شناسه کاربری من توی همه جا 🙂

پیام بگذارید