معرفی 4 سایت مربوط به سنجش سرعت اینترنت

معرفی 4 سایت مربوط به سنجش سرعت اینترنت. در این مطلب ۴ سایت رایگان برای تست سرعت اینترنت برای شما معرفی می‌گردد که فکر می‌کنم اکثر کاربران اینترنت با سایت SpeedTest.Net آشنایی دارند و برای تست سرعت اینترنت از آن استفاده می‌کنند حتی ISPهای داخلی هم برای تست سرعت اینترنت از APIهای این سرویس دهنده استفاده می‌کنند چون هم سرویس‌های رایگان ارائه می‌دهد و هم دقت نتیجه‌‌ی سنجش‌های آن به واقعیت نزدیک می‌باشد.

معرفی 4 سایت مربوط به سنجش سرعت اینترنت

یکی از دلایل دیگر استفاده از SpeedTest داشتن برنامه‌ی قابل نصب برای Android و iOS هست که کار سنجش سرعت را در این دو سیستم‌عامل راحت‌تر می‌کند.

در این مطلب چندین سایت دیگر با امکانات مشابه به شما معرفی می‌کنم:

۱- SpeedTest.Net: که در بالا توضیحات کامل را دادم و وارد صفحه شده و Flash مرورگر باید فعال باشد سپس با بارگذاری کامل صفحه دکمه Begin Test را مشاهده می‌کنید که با زدن آن به نزدیک ترین Server متصل شده و Ping و سرعت Download و Upload شما به همراه مقایسه با سایر کاربران هم کشور نمایش داده می‌شود.

۲- TestMy.Net: در این سایت لازم به داشتن Flash در مرورگر نیست و بعد از وارد شدن صفحه روی دکمه سیاه Test My Net+ در سمت راست و بالا کلیک نمایید و سه گزینه Download ، Upload و Combined را برای شما می‌آورد که در صورت انتخاب Combined هر دو تست آپلود و دانلود برای شما با یک فایل 256KB انجام می‌شود و نتیجه شما و سایر کابران ISP شما را در صفحه آخر می‌آورد.

۳- SpeedOf.Me: یکی از شعارهای این سایت داشتن هوشمندترین سیستم در کنار عدم نیاز به جاوا و فلش در عملیات سنجش سرعت می‌باشد! پس از ورود به سایت هم در بخش پایین و چپ نوشته شده تمام عملیات اینترنتی را لغو و تمام کنید و بر روی دکمه Start Test… کلیک نمایید. در انتها سرعت شما را نمایش می‌دهد.

۴- BandwidthPlace.com: یکی دیگر از سایت‌هایی که نیازی به فلش و لوازم دیگر ندارد این سایت می‌باشد که ظاهری جالب دارد و در اول ورود به سایت اطلاعات اینترنت خودتان مانند نام ISP و آی‌پی خودتان را مشاهده می‌کنید و یک سرعت سنج در سمت چپ وجود دارد که روی Start اگر بزنید همانند سایت SpeedTest عمل کرده و سرعت شما را نمایش می‌دهد.

سایت‌های مشابه دیگری هم وجود دارد که به همین ۴ سایت مشهور و مطرح بسنده می‌کنیم و در صورتی که شما هم سایت بهتری را می‌شناسید در بخش دیدگاه‌های سایت بنویسید تا همه استفاده نمایند.

کپی تنها با ذکر نام منبع و لینک به مطلب در «دانش کامپیوتری» مجاز است.

نوشته‌های مرتبط

2 دیدگاه برای “معرفی 4 سایت مربوط به سنجش سرعت اینترنت”

  1. نرم افزار سی آر ام

    چرا برای من هر سایتی یک سرعت رو نشون میده؟

    1. چون هرکدوم یک‌سرور متفاوت رو تست می‌کنن.

پیام بگذارید