معرفی 5 سرویس‌ هاست رایگان به همراه مقایسه بین آنها

برای مبتدیان و کسانی که می‌خواهند شروع به اداره و ساخت یک وبسایت داشته باشند، خرید یک دامنه و هاست برای شروع کار شاید کار درستی نباشد و خرج اضافی باشد چون شخصا بسیار مشاهده کرده‌ام که افراد در ابتدا مشتاق داشتن سایتی زیبا هستند ولی بعد از اینکه از شرایط ادامه کار یک وبسایت آشنا شدند بعد از مدتی با خرج بالای 50 هزارتومان بی‌خیال همه چیز شده و هم پول خود را از دست می‌دهند و هم وقت خود را. برای این کار به اکثر دوستانی که می‌خواهند تازه شروع به کار با سایت داشته باشند سرویس‌های رایگان داخلی مانند بلاگفا، بلاگ‌اسکی، پرشین گیگ و پرشین بلاگ را پیشنهاد می‌کنیم ولی این سرویس‌ها فضای داخلی آنچنان خوبی را ارائه نمی‌دهند یا محدودیت‌هایی را دارند که باید به فکر سایر سرویس‌های خارجی باشیم که در ادامه مطلب به معرفی 5 سرویس برتر و رایگان برای هاست رایگان برای شروع به کار وبسایت نویسی را برای شما معرفی می‌کنیم.

1- Weebly

در سال 2006 سه تن از دانشجویان شروع به ساخت سرویسی کردند که در آن می‌توان به رایگان وبلاگ و وبسایت رایگان طراحی کرد. که قابل ذکر است که از سرویس در ایران عزیز مسدود می‌باشد.
خوبی‌های این سرویس» طراحی سایت سریع وآسان، قابلیت Drag and Drop، بدون محدودیت در تعداد ساخت سایت و صفحه، قابلیت افزودن دامنه شخصی، قابلیت ساخت صفحات ایستا (Static Pages)، دارای Template های گوناگون و زیبا برای ظاهر، دارای پشتیبانی قوی.
معایب‌» داشتن تبلیغات در Footer نوع سرویس رایگان، نداشتن قابلیت FTP

2- Wix
این سرویس بسیار شبیه سرویس Weebly می‌باشد ولی هر سرویس کاربران خاص خودش را دارد که ولی در برخی موارد کم و در برخی دیگر بهتر از سرویس Weebly می‌باشد.
خوبی‌های این سرویس» قابلیت Drag and Drop، قابلیت ساخت صفحات ایستا (Static Pages)، دارای Template های گوناگون و زیبا برای ظاهر، داشتن تنظیمات SEO روی مطالب.
معایب‌» داشتن تبلیغات (Powered By WIX) در سرویس‌های رایگان و نداشتن قابلیت FTP

3- Jimdo

در این سرویس هم خوبی‌هایی نسبت به دو سرویس قبلی می‌باشد که در مواردی از یکی بهتر و شاید در موردی بد باشد و کاربران باید خود بهترین سرویس را انتخاب نمایید.
خوبی‌های این سرویس» دارای Template های گوناگون و زیبا برای ظاهر، داشتن تنظیمات SEO روی مطالب، دارای قاببلیت Responsive در صفحات.
معایب‌» داشتن تبلیغات در سرویس رایگان، نداشتن قابلیت FTP، قابلیت کمک تنها در صورت داشتن اکانت پولی.

4- Webs

در این سرویس دیگر که برای کشور عمان هست برای کسانی که دانش وبسایت نویسی ندارند می‌توانند در فضایی رایگان و پولی وبسایت مورد علاقه خود را بسازند و یا از قالب‌های آماده رایگان با تغییرات مورد نظر استفاده نمایید.
خوبی‌های این سرویس» طراحی سایت سریع وآسان، دارای Template های گوناگون و زیبا برای ظاهر، دارای پشتیبانی قوی، ساخت ظاهر و قالب موبایل بصورت خودکار.
معایب‌» داشتن تبلیغات، نداشتن قابلیت FTP، نداشتن امکان افزودن دامنه شخصی.

5- Bloger

متاسفانه یکی از بهرین سرویس های هاست رایگان و قابلیت وبلاگ و وبسایت درست کردن در ایران ما نیز فیلتر است که خیلی مزایای زیادی را دارد.
خوبی‌های این سرویس» داشتن یک ویرایشگر متن حرفه‌ای، داشتن قالب‌های آماده و امکان افزودن قالب شخصی و ویرایش آنها، قابلیت ساخت صفحات ایستا (Static Pages)، امکان استفاده از دامنه شخصی، داشتن محیط گرافیکی ساده که هیچ نیازی به کدنویسی نیست، بدون محدودیت در فضاهای صفحه و فایل‌ها، دارای قاببلیت Responsive در صفحات.
معایب‌» نداشتن محیطی مرحله‌ای برای ساخت وبسایت دلخواه و داشتن دانش در این مورد، نداشتن قالب‌های گوناگون و فراوان، نداشتن قابلیت FTP.

نوشته‌های مرتبط

5 دیدگاه برای “معرفی 5 سرویس‌ هاست رایگان به همراه مقایسه بین آنها”

  1. حمید

    روی این هاست ها نیوک فارسی نصب میشه ؟!؟ من رو یکی دوتا هاست رایگان خارجی تست کردم نشده !

    سرویس وبلاگ دهی خارجی هم راغ داشتی بگو

    دمت گرم .

    1. روی هاست های رایگان فارسی تست کنید
      توی گوگل لیست اینها رو براتون میاره

  2. محمدرضا

    سلام بر مهرداد عزیز 🙂
    Hanjera

    ممنون از نظر و پیشنهادت!
    حتما اجراش میکنم 🙂
    کلا من همیشه به وبسایتت سر میزنم :دی
    مطالب خوبی داری!
    راستی مایل به تبادل بنر 125*125 ( کنار ساید بار ) [ یک ماهه ] هستی؟
    رنک الکسام هم خوبه :دی
    موفق باشی 🙂

    1. سلام
      تو بگو یک ساله :دی
      هستم، فردا شب بنرت رو ایمیل کن برام منم برات میل می کنم
      mohajer.mhr [at] gmail.com

      1. محمدرضا

        سلام
        :دی
        ممنون
        فرستادم!
        🙂

پیام بگذارید