همه چیز در مورد پارتیشن System Reserved در ویندوز 7 و 8

همه چیز در مورد پارتیشن System Reserved در ویندوز 7 و 8. یک سری از دوستان در ایمیل و دیدگاه‌ها مشاهده کرده‌ام که در مورد این قسمت از هارد که معمولا حجمی حدود 100 مگابایت در ویندوز 7 و 350 مگابایت در ویندوز 8 دارد؛ می‌پرسند، و آیا می‌توانند این پارتیشن را حذف کنند؟ هدف از این پارتیشن چیست؟

همه چیز در مورد پارتیشن System Reserved در ویندوز 7 و 8

توجه خیلی خیلی مهم:
در صورتی که سطح تسلط خود را به کامپیوتر در حد حرفه ای نمی دانید مراحل را انجام ندهید و به فرد حرفه ای واگذار نمایید زیرا انجام کارهای گفته شده باید دقیق انجام شود، هر گونه اشتباه منجر به پاک شدن کل هارد می شود.

همه چیز در مورد پارتیشن System Reserved در ویندوز 7 و 8. در جواب باید گفت ویندوز از این پارتیشن برای نگهداری فایل‌های بوت (BOOT) که حاوی اطلاعات لازم برای اجرای ویندوز و محل نصب ویندوز در آن می‌باشد و اطلاعات ریکاوری در صورت وجود در این بخش ذخیره می‌گردد. حال سوال دیگر باقی می‌ماند! اگر این بخش را فرمت کنیم چه می‌شود؟

آیا امکان این کار وجود دارد؟ بله این امکان وجود دارد ولی در صورتی که این پارتیشن پاک شود ممکن است علاوه بر اینکه ویندوز بالا نیاید کل هارد شما نیز غیرقابل استفاده گردد و باید دوباره همه هارد فرمت گردد.

ولی برای نبود این پارتیشن چه کار می‌توان کرد؟

اصلا این کار توصیه نمی‌شود! ولی تنها راه جلوگیری از ایجاد این بخش هنگام نصب ویندوز می‌باشد که در ابتدای نصب ویندوز اگر Shift و F10 را فشار دهید CMD اجرا می‌شود که در آن ابتدا دستور diskpart را تایپ کرده و Enter را می‌فشاریم تا وارد بخش دیسک پارت گردد، حال باید هارد دیسک‌های موجود در کامپیوتر را به برنامه بدهیم که در صورتی که یک هارد فقط دارید عبارت select disk 0 را وارد نمایید و سپس create partition primary را در صورت وجود انتخاب نمایید یا تایپ کرده و اجرا کنید، حال وارد محیط نصب شده و در این پارتیشن جدید ویندوز را نصب نمایید؛ در صورتی که درایو نصبی بصورت Primary باشد دیگر این پارتیشن با نام System Reserved درست نمی‌شود.

این آموزش توسط سایت دانش کامپیوتری تهیه شده است، در صورت استفاده از آن ضروری هست که منبع نیز ذکر گردد و عدم انجام این کار عقلا، قانونا و شرعا مجاز نیست.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید