غیرفعال سازی و حذف SkyDrive از ویندوز 8.1

حفظ حریم خصوصی در ویندوز با نرم‌افزار WPD

یکی از سرویس های جدیدی که در ویندوز 8.1 آن را مشاهده کردیم SkyDrive است که در آن شما حافظه ای مجازی دارید که از همه جا که اینترنت باشد با اکانت Microsoft خود می توانید در آن فایل به اشتراک بگذارید یا از آن فایلی را بردارید همانند یک فلش دیسک مجازی. ولی موردی که برای برخی ها وجود دارد عدم استفاده از آن و گرفتن منابع سیستم توسط این سرویس و حتی مصرف اینترنت حتی بسیار کم برای چک کردن محتویات درایو می باشد. برای اینکه این سرویس را برای همیشه از ویندوز خود غیرفعال کنیم یا حتی آن را حذف کنیم آموزشی را تهیه کرده‌ایم که از ادامه همین مطلب می توانید آن را مطالعه کنید.

روش اول)(توصیه دانش کامپیوتری و روشی آسان)

در این روش فایل رجیستری برای غیرفعال کردن را برای شما قرار داده ایم آن را دانلود کرده و Disable… را برای غیرفعال‌سازی اجرا کرده و UAC را قبول کرده و Yes می زنیم تا تغییرات انجام شود و بعد آن می بینیم خبری از SkyDrive در Explorer و منوی کنار ساعت نیست و در صورتی که می‌خواهید این سرویس برگردد اول باید SkyDrive را از Store خود ویندوز دانلود کنید و سپس در فایل زیپی که در زیر قرار داده‌ایم گزینه Enable را برگزیند.

Enable_And_Disable_SkyDrive_Integration.zip

روش دوم) در صورتی که روش اول جواب نداد (بیشتر در ویندوزهای Pro ممکن است اتفاق بی افتد)

در این روش ابتدا باید به Local Group Policy Editor بروید که برای این کار ابتدا Run را اجرا کنید. (برای اینکار دکمه ویندوز [] را به همراه R بفشارید) و در صفحه ران عبارت gpedit.msc را زده و اجرا کنید. در پنجره باز شده آدرس زیر را بیابید:

Computer Configuration, Administrative Templates, Windows Components, SkyDrive

حال مانند تصویر زیر گزینه Prevent را راست کلیک کرده و Edit بزنید و روی Enable بگذارید و OK کنید:

غیرفعال سازی SkyDrive در ویندوز
غیرفعال سازی SkyDrive در ویندوز – برای مشاهده در اندازه بزرگ روی عکس کلیک نمایید

برای بازگشت SkyDrive به ویندوز و Explorer هم باید همین مراحل بالا را انجام دهید ولی این بار روی Disable در بالا کلیک کرده و OK کنید.

همچنین بخوانید:   نصب افزونه‌های Sign نشده در Firefox
دقت نمایید این آموزش از جایی کپی نشده و حاصل تجربیات و دانش شخصی نویسنده می‌باشد و شایسته است در صورت استفاده از این آموزش در هرجایی به منبع آن در دانش کامپیوتری لینک داده شده و نام نویسنده آن ذکر گردد.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید