ساختن میانبر برای تنظیمات Firewall ویندوز

Firewall

فایروال (Firewall) ویندوز کامپیوتر شما را از هکرها و نرم‌افزارهای مخرب محافظت می‌کند. این ابزار قدرتمند اجازه می‌دهد تا شما در حفاظت از سیستم به ریزترین تنظیمات بپردازید. زمانی که شما به یک شبکه عمومی مانند یک کتابخانه یا کافی‌شاپ متصل باشید، ممکن است بخواهید از همه اتصالات ورودی و یا خروجی به دلایل امنیتی جلوگیری نمایید که برای این محدود سازی نیاز به فعال بودن و تنظیم فایروال دارید.

اگر شما نیاز برای غیرفعال یا فعال نمودن فایروال ویندوز داشته باشید، برای این منظور اغلب از کنترل پنل عمل می‌کنید ولی شاید بخواهید برای این کار در دسک‌تاپ خود یک میانبر ایجاد نمایید. برای آموزش این کار به ادامه همین مطلب مراجعه نمایید.

ساخت میانبر برای Firewall

برای این‌کار بر روی دسکتاپ راست کلیک کنید و از New بر روی Shortcut کلیک کنید تا پنجره‌ای باز شود. در پنجره‌ی باز شده، عبارت‌های زیر را  برای فعال و غیرفعال سازی فایروال با Copy و Paste کردن وارد نموده و Next بزنید. بر حسب کارکرد برای میانبر به جای netsh.exe نامی مانند Enable Firewall یا Disable Firewall انتخاب نمایید و Finish را بزنید.

Firewall

.

عبارت برای فعال سازی:
netsh firewall set opmode enable

عبارت برای غیرفعال سازی:
netsh firewall set opmode disable

.

در صورت وجود مشکل در بخش دیدگاه‌ها بصورت پارسی آن را با ما درمیان بگذارید. کپی و استفاده در مکان های دیگر تنها با رعایت نام منبع “دانش کامپیوتری” و لینک به آن مجاز می‌باشد.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید