موارد جدید در Android 4.4 این بار با نام KitKat

Android 4.4

در Android 4.4 چه چیزهایی اضافه شده است؟ در نسخه 4.3 اندروید تغییرات کمی را ملاحظه کردیم حتی ثابت بودن اسم آن در چند نسخه آخر! ولی در نسخه 4.4 اندروید موارد جدیدی را ملاحظه می کنیم که در ادامه همین مطلب مهم ترین آنها را برای شما لیست کرده‌ایم. نام این نسخه KitKat (نام کمپانی شکلات سازی) می‌باشد.

موارد جدید در Android 4.4 این بار با نام KitKat

طبق گفته های گوگل در همین هفته ها همه گوشی های سری Nexus به جز Galaxy Nexus این قابلیت را دارا خواهند داشت که به نسخه جدید سیستم عامل اندروید به روز شوند. و همچنین برای پورت شدن به گوشی های سری دیگر کمی زمان خواهد برد ولی اکثر گوشی‌هایی که رم بالای 512 مگابایت دارند و پردازنده آنها بالای 1 الی 1.5 گیگاهرتز هست به احتمال زیاد می توانند توسط دولوپرها از این نسخه نیز استفاده نمایند.

فرمان صوتی با رمز OK Google

در گوشی Moto-X یک فناوری نوین بنام Always Listening وجود داشت که همه لحظات منتظر فرمان صوتی از طرف کاربر بود. در نسخه کیت‌کت اندروید هم OK Google رمز فعال سازی این ابزار می باشد. یعنی برای اینکه به گوشی فرمان صوتی برای ارسال پیام و یا مرور صفحات اینترنتی بدهید لازم به فشردن دکمه‌ی Microphone نیست و با گفتن “OK Google” فرمان‌های بعدی قابل پردازش و اجرا خواهند بود.

.

اشغال کم‌تر RAM

یکی از ویژگی های مهم اندروید نسبت به iOS نیاز نبودن به سیستم سخت افزاری بالا برای اجرای سیستم عامل می باشد که در نسخه کیت کت با توجه به پیشرفت سیستم عامل از لحاظ فنی و گرافیکی که انتظار می رفت میزان فضای اشغال شده رم نیز افزایش شاید ولی با توجه به کرنل جدید (3.4) لینوکس که مدیریت حافظه در آن بصورت عمده لحاظ شده است؛ میزان کم اشغال رم توسط سیستم عامل قابل توجه می‌باشد.

.

تحقق معنای کامل تمام صفحه بودن (Full Screen)

در رام های اصلی اندروید حتی در صورت تمام صفحه بودن باز هم یا Status Bar یا Navigation Bar در صفحه وجود داشت ولی اگر برنامه نویس اندروید باشید در SDK 18 که همان اندروید 4.3 بود گزینه Full Screen به برنامه نویسی اضافه شده بود ولی باز هم در اندروید 4.3 کاربردی نبود و بعنوان گزینه آزمایشی به کار می رفت ولی در Android 4.4 این مورد حل شده و نرم افزارها هم همانند بازی های قابلیت تمام صفحه واقعی یعنی بدون هیچ موردی از سیستم عامل و رابط کاری آن را می توانند تجربه نمایید.

البته لازم هست متذکر شویم که این امکان از نسخه های ابتدایی iOS با آن همراه بود! و این مورد در رام‌هایی نظیر MIUI و برخی دیگر با بودن Modهایی حل شده بود ولی همه کاربران سیستم عامل از نسخه های غیر رسمی استفاده نمی کردند که این قابلیت را داشته باشند.

.

نرم‌افزارهای هوشمند

با توجه به پیشرفت دنیای حقیقی در بخش های تکنولوژی و سایر علم های روز، دنیای مجازی و علوم نرم‌افزاری هم پیشرفت های خوبی داشتند که در شرکت گوگل در Android 4.4 نرم‌افزارهای خود را هوشمند تر از قبل کرده است. برای مثال اگر قبلا شماره‌ی ناشناسی برای شما پیامکی ارسال می‌کرد یا یک تماس از آن داشتید تنها نام کشور آن در کنار شماره ذکر می‌شد ولی در نرم افزارهای جدید کنار نام کشور در اکانت گوگل شما و منابع آنلاین این شماره را جست‌وجو می‌کند و نام آن را پس از دریافت به شما اطلاع می‌دهد.

.

جایگزینی Hangouts به جای نرم افزار پیام رسان

نام نسخه‌ی جدید GTalk یا همان Google Talk سابق‌تر؛ Hangouts نامیده شده بود که تا نسخه‌ی 1 آن را قبلا دیده بودیم ولی حال در نسخه 2 این نرم‌افزار بخاطر پیشرفت‌های لازم وجود نرم‌افزار Message را اضافه دانستند و Hangouts را جایگزینی برای آن کردند. در این نرم‌افزار هم شما می‌توانید به کمک اکانت‌های اینترنتی پیام ارسال نمایید و هم از شماره خودتان.

.

موارد دیگری هم هست که تنها به عنوان آنها اشاره می‌کنیم:

– ارتباط آسان تر با چاپ گرها و اسکنرها
– افزوده شدن شکلک های Emoji به کیبورد گوگل (تصویر مربوطه)
– قابلیت ضبط صفحه به امکانات برنامه نویسی اضافه شد. (قبلا با ترفندها و روت بودن این کار انجام می شود ولی دیگر در امکانات خود سیستم عامل Screen Recording افزوده شده است)

.

Android 4.4
اندروید 4.4 – کیت کت

منبع : سایت اندروید و تجربه شخصی نویسنده
استفاده از مطالب این برگه تنها با ذکر نویسنده و لینک به صفحه آن در «دانش کامپیوتری» مجاز می‌باشد.

توجه : نرم‌افزارهای این نسخه از اندروید به زودی از دانش کامپیوتری با لینک دانلود و آموزش نصب برای شما ارائه می‌شود.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید